Polsat liderem w 4+, a TVN w 16-49 - TVP Info przed TVN24. „Fakty” na czele dzienników

Na pozycji lidera rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu utrzymał się Polsat,. Trzecie miejsce zajęła TVP1, która wyprzedziła siostrzaną TVP2. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem w 4+, a TVN w 16-49 - TVP Info przed TVN24. „Fakty” na czele dzienników
Barbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 9 do 15 października 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,87 mln widzów, co przełożyło się na 37,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 3,95 mln widzów, co dało stacji 26,08 proc. udziału.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 11 października miał 3,89 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,78 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który w poniedziałkowy wieczór w TVP2 śledziło 3,70 mln widzów (23,98 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-media-i-polsat-media-wyprzedaja-tvp-o-jedna-piata-dzieki-obsluze-obcych-stacji-dane-ogladalnosci-z-2017 ##

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 10 października na antenie tej stacji obejrzało 3,40 mln widzów (25,96 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 na głównej antenie zgromadziły 2,84 mln widzów (emisja 15 października; 8. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym był „Teleexpress”, który 5 dni wcześniej w jedynce miał 2,21 mln widzów (20. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,75 mln widzów; emisja 14 października w TVN; 10. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,85 mln osób, co dało Dwójce 30,95 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,50 mln widzów; 29,45 proc. udziału), a podium uzupełnia „Rolnik szuka żony” (1,30 mln widzów; 21,29 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: kulisy „M jak miłość” (1,27 mln; 23,10 proc.) i „Na dobre i na złe” (1,19 mln; 21,35 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 2,09 pkt. proc. do 11,22 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,77 proc., po wzroście o 0,01 pkt. proc.

Na ostatnią lokatę podium awansowała TVP1, która z minimalną przewagą wyprzedziła siostrzaną TVP2. Udział Jedynki w zeszłym tygodniu wyniósł 8,74 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,42 pkt. proc.

Z kolei średni udział Dwójki wyniósł 8,73 proc. (jednak wzrost o 0,11 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,01 proc. do 39,46 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,34 proc. (+ 0,21 pkt. proc.).

Dwie kolejne lokaty należały do stacji newsowych: TVP Info (4,05 proc. działu; + 0,24 pkt. proc.) oraz TVN24 (3,98 proc. działu; + 0,19 pkt. proc.)

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził tutaj Polsat. Udział tej stacji jednak zmniejszył się o 0,01 pkt. proc. do 13,77 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,62 proc. (w dół o 2,79 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,38 pkt. proc. do 7,71 proc.) i Jedynka (+ 0,68 pkt. proc. do 5,64 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (jednak w dół o 0,04 pkt. proc. do 12,55 proc.), który wyprzedził Polsat (- 2,40 pkt. proc. do 12,36 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"