Polsat liderem oglądalności w DVB-T, Zoom TV z największym wzrostem

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W maju 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2018 roku zwiększył się o 0,96 proc. i wyniósł 12,66 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 11,46 proc., po wzroście o 13,80 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 8,81 proc. i wyniósł 10,62 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 8,68 proc. do 8,42 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-wiosna-2019-tvp1-wyprzedzila-tvn-hity,7171056648444033a ##

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,87 proc. (rok wcześniej było to 6,60 proc., co oznacza wzrost wynoszący 4,09 proc.).

21. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. wyniósł 0,88 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca ub.r., gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała spadek udziału w maju br. względem maja ub.r. o 73,77 proc. do 0,48 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu.

Z kolei najwięcej zyskał kanał Zoom TV, który awansował z 24. na 22. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 44,26 proc. do 0,88 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w maju 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,46 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 3,51 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 8,47 proc. do 10,91 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,17 proc., do góry o 4,74 proc.).

1,46 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 62,82 proc. do 1,27 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Historia. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 73,37 proc. do 0,45 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"