Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.
Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:
1. Sprzedaż 17,45%2. Rozrywka/Kultura 17,33%3. Telekomunikacja 16,92%4. Motoryzacja/Transport 14,24%5. Żywność 13,29%
Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:
1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%2. Systemy telefonii komórkowej 12,17%3. Samochody 10,29%4. Gazety codzienne 6,39%5. Magazyny 5,89%
Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.
200320042005 (I kw.)sprzedaż18,77%18,12%17,45%rozrywka/kultura19,40%17,62%17,33%telekomunikacja17,24%16,33%16,92%motoryzacja/transport8,17%8,62%14,24%żywność16,14%16,21%13,29% 200320042005 (I kw.)sieć handlowa16,05%15,57%13,92%telefonia komórkowa11,22%12,38%12,17%samochody5,36%6,70%10,29%gazety codzienne8,20%4,46%6,39%magazyny1,67%5,37%5,89% 2003 (I kw.)2004 (I kw.)2005 (I kw.)wartość sprzedaży55 873 924,00 zł70 600 555,00 zł94 854 693,00 złwzrost sprzedaży w %100,00%126,36%169,77%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.











