Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.

Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:

1. Sprzedaż    17,45%2. Rozrywka/Kultura   17,33%3. Telekomunikacja   16,92%4. Motoryzacja/Transport  14,24%5. Żywność    13,29%

Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:

1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%2. Systemy telefonii komórkowej   12,17%3. Samochody      10,29%4. Gazety codzienne       6,39%5. Magazyny        5,89%

Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.

 200320042005 (I kw.)sprzedaż18,77%18,12%17,45%rozrywka/kultura19,40%17,62%17,33%telekomunikacja17,24%16,33%16,92%motoryzacja/transport8,17%8,62%14,24%żywność16,14%16,21%13,29% 200320042005 (I kw.)sieć handlowa16,05%15,57%13,92%telefonia komórkowa11,22%12,38%12,17%samochody5,36%6,70%10,29%gazety codzienne8,20%4,46%6,39%magazyny1,67%5,37%5,89%        2003 (I kw.)2004 (I kw.)2005 (I kw.)wartość sprzedaży55 873 924,00 zł70 600 555,00 zł94 854 693,00 złwzrost sprzedaży w %100,00%126,36%169,77%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji