Dyrektorzy marketingu podsumowują 2015 rok i prognozują, co zdarzy się w 2016

W cyklu naszych podsumowań 2015 roku i prognoz na nowy rok tym razem prezentujemy komentarze dyrektorów marketingu. Dla Wirtualnemedia.pl mówią o tym Małgorzata Lubelska, Tomasz Siedlecki, Łukasz Wójcik, Oskar Solecki i Łukasz Penszko.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-jaki-byl-w-2015-roku-co-wydarzy-sie-w-2016-agencje ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2016-roku-content-marketing-bogatszy-w-tresci-odbiorcy-bardziej-wymagajacy-a-pomiar-efektow-coraz-wazniejszy_1 ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polskie-agencje-interaktywne-podsumowuja-2015-rok-i-prognozuja-co-wydarzy-sie-w-2016-roku ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-internetowa-co-wydarzylo-sie-w-2015-roku-jaki-bedzie-2016-rok-wydawcy-sieci-domy-mediowe ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podsumowanie-2015-roku-w-social-media-prognozy-na-2016-wydawcy-i-agencje ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/internet-i-marketing-mobilny-jak-minal-2015-rok-co-wydarzy-sie-w-2016 ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marketing-w-wyszukiwarkach-podsumowanie-2015-roku-prognozy-na-2016 ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podsumowanie-2015-roku-w-branzy-e-commerce-prognozy-na-2016-rok ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-internetowi-jak-uplynal-2015-rok-co-zdarzy-sie-w-2016 ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vod-i-wideo-w-internecie-podsumowanie-2015-roku-prognozy-na-2016 ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-zewnetrzna-jaka-byla-w-2015-roku-co-nastapi-w-2016-roku ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-podsumowanie-2015-roku-i-prognozy-na-2016-wedlug-domow-mediowych ##

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podsumowanie-2015-roku-w-reklamie-kinowej-prognozy-na-2016-rok ##

 

Oskar Solecki, dyrektor marketingu w firmie Atlas

grafika

Wydarzenie rokuW Polsce wybór Andrzeja Dudy na prezydenta. Według mnie, człowiek, który w ocenie wielu nie miał szans, wygrał z kandydatem mającym wszystko.

Na świecie: „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”. To kultowy film, który mogę śmiało nazwać filmem mojego dzieciństwa. Dawno niewidziani aktorzy i wreszcie bez JarJara. Mam nadzieję, że będzie to prawdziwe „przebudzenie mocy”, a nie film dla nastolatków, jak było w przypadku po-przednich trzech części tj. epizodów 1-3.Kryzys migracyjny w Europie, ponieważ podzielił i nadal dzieli Europę, ukazując jej słabość i brak spójności w działaniu.

Sukces rokuW Polsce to wygrana Prawa i Sprawiedliwości, zarówno w wyborach prezydenckich, jak i parla-mentarnych. Wg mnie komentarz jest zbędny. Finalny wynik mówi sam za siebie.

Na świecie - podpisanie porozumienia atomowego z Iranem, czyli gra mocarstw w wielką politykę, choć nie wydaje mi się, byśmy byli w pełni świadomi, jak dokładnie toczy się ta gra - to bardzo złożona sytuacja, z Rosją w tle.

Porażka rokuW Polsce - przegrana Bronisława Komorowskiego - miał zwycięstwo w zasięgu, a obecnie jest już „tylko” byłym prezydentem reklamującym kantor wymiany walut.

Na świecie - skandal wokół Volkswagena, przez który „Made in Germany” nie jest już synonimem jakości. To upadek mitu, który bardzo mocno uderza w wizerunek marki i jej reputację.

Człowiek rokuW Polsce -  Jarosław Kaczyński ex aequo z Andrzejem Dudą – jako zwycięzcy wyborów.Na świecie -  Donald Trump - poważny kandydat na prezydenta USA. Choć wyśmiewany przez establishment, zyskuje coraz większe poparcie wśród obywateli zza Oceanu.

Kampania / projekt rokuW Polsce - kampania wyborcza Prawa i Sprawiedliwości, która zapewniła partii wygraną, a wcześniej umożliwiła Andrzejowi Dudzie objęcie stanowiska Prezydenta RP.Na świecie -  „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy” - gdziekolwiek nie spojrzymy, nowa odsłona „Star Wars” jest wszędzie. Dowody na to znajdujemy wokół nas codziennie.

Trend rokuMobile, mobile i jeszcze raz mobile - trendu doświadczamy na każdym kroku, a będzie się on roz-wijał.

Prognoza na 2016 rokŚwiat zmienia się tak dynamicznie, że trudno cokolwiek wyrokować czy prognozować, dlatego w tym wypadku powstrzymuję się od komentarza.

Na dalszych podstronach wypowiedzi przedstawicieli Grupy Żywiec, RTV Euro AGD, Prodential i MMC Car Poland.

Małgorzata Lubelska, członek zarządu i dyrektor marketingu w Grupie Żywiec

grafika

Wydarzenie rokuPolska - Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem roku 2015 są wybory, a jeszcze ciekawszym, to co dzieje się teraz. Powrót społeczeństwa obywatelskiego wbrew pozorom nie jest wyłącznie zmianą polityczną. Ludzie, którzy odzyskali poczucie, że ich głos jest ważny, stają się też bardziej świadomymi i wymagającymi konsumentami. A to z kolei wymaga od marketerów budowania innego rodzaju dialogu, otwartego i znaczenie bardziej opartego na wzajemnej wymianie poglądów, niż to było dotychczas.

Na świecie - Kryzys emigracyjny i zagrożenie terrorystyczne, jako efekt działań ISIS na Bliskim Wschodzie i w Europie. Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazały, jak zintegrowanym organizmem jest współczesny świat, a problemy jednego kontynentu czy kilku krajów odbijają się na codziennym życiu całego świata. Ostatnie wydarzenia w Paryżu i kryzys emigracyjny podważyły podstawy utrwalonego ładu Unii Europejskiej, zakwestionowały przyjęte systemy wartości, ale też zmusiły nas do nowego spojrzenia na kwestie indywidualnej wolności.

Sukces rokuNa świecie - Instagram podbił świat. W grudniu ubiegłego z 300 milionami użytkowników, we wrześniu br. już z ponad 400 milionami użytkowników miesięcznie. Zmienia myślenie o komunikacji w mediach społecznościowych, zmusza do ciągłego poszukiwania nowych środków wyrazu i jest znakomitą alternatywą dla Facebooka, który doprowadził do perfekcji model biznesowy, redukując zasięg organiczny niemal do zera i wymuszając przesuwanie budżetów reklamowych z innych mediów, aby marka była w stałym kontakcie z konsumentami.

W Polsce - Powrót EB - wydarzenie, które spotkało się z ogromnym zainteresowaniem konsumentów i obudziło wspaniały ładunek pozytywnych emocji. Sukces relaunchu marki EB jest świetnym przykładem, jak wyczucie trendów i potrzeb konsumenckich przyczynia się do sukcesu marki. Odważne wykorzystanie trendu powrotu do korzeni i nostalgii za latami 90-tymi poskutkowało wprowadzeniem na rynek piwa z tą samą, co przed laty etykietą i użyciem reklamy z tamtych lat. To wszystko zadecydowało o wielkim sukcesie powrotu marki.

Porażka rokuW Polsce - kampania prezydencka Bronisława Komorowskiego. Zagraniczne media powodów tej porażki szukały w tonie komunikacji z wyborcami i określały kampanię jako arogancką (takie komentarze pojawiły się m.in. w „The Guardian” i „Frankfurter Allgemeine Zeitung”). Eksperci komunikacji marketingowej zwrócili jednak uwagę na inny fakt: była to kampania, w której niemal całkowicie zostały pominięte media społecznościowe. Trudno to komentować, ale warto o tym pamiętać.

Na świecie - skandal Volkswagena. Szczególnie w kontekście postrzegania przez konsumentów działań CSR i zaufania do marek. Dla nas jest to tym bardziej bolesna porażka, że w Polsce wciąż jesteśmy na etapie budowania prestiżu działań CSR i ich znaczenia dla wizerunku naszych marek w świadomości konsumentów. Ta historia podważa zaufanie do odpowiedzialności społecznej firm, które mozolnie budujemy przez lata. Podważa też elementarne zaufanie do komunikacji marketingowej w każdym wymiarze i do pojęcia marki jako bytu, który istnieje, gdyż reprezentuje istotne dla konsumenta wartości.

Człowiek rokuSheryl Sandberg COO Facebooka - mądrze i umiejętnie walczy o prawa kobiet. Bez transparentów i barykad, pomimo osobistej tragedii jaka ją spotkała.

Kampania rokuNa świecie: „Volvo paint for life” - nagrodzona w Cannes kampania Volvo, która mogłaby być spełnieniem marzenia każdego marketera. Buduje wizerunek marki, sięgając bezpośrednio do jej unikalnej cechy, komunikowanej przez lata i  w dodatku robi to nie pokazując produktu. Już te dwa osiągnięcia są godne uwagi. Ale kampania Volvo robi dużo więcej: prostym pomysłem zmienia świat na lepszy.

 

W Polsce: Kampania ING „Pieniądze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje”. Czytelne i proste przesłanie bazujące na koncepcji „dobrego długu” łamiące stereotypowe myślenie, że pożyczanie pieniędzy jest złe. Ta kampania to również kolejna konsekwentna odsłona claimu „Liczą się Ludzie” i tą konsekwencję doceniam.

 

Trend rokuW Polsce: content marketing stał się wszechobecny w myśleniu marketingowym. Content tworzą marketerzy i agencje, zaangażowani użytkownicy marek i liderzy opinii. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że na dobre zagościł nie tylko w polskim marketingu, ale też w mediach i został doceniony przez obie strony. Wspólnie udało się zrobić wielki krok naprzód – media coraz bardziej angażują się w tworzenie contentu, który wspiera marki. To przesunięcie oznacza nie tylko przesuwanie budżetu w stronę jakościowych mediów, ale też nowy podział odpowiedzialności. Za sukces kampanii / marki dziś odpowiadają już nie tylko marketerzy i agencje kreatywne. Nowym graczem z ogromną odpowiedzialnością stały się też media, które wspólnie z klientem tworzą treści o charakterze redakcyjnym.

Na świecie: mobile marketing - wystarczy zdać sobie sprawę z tego, że 75 proc. przychodów reklamowych Facebooka pochodzi z reklamy na urządzeniach mobilnych. Do niedawna ekrany telefonów i tabletów uchodziły za wybór numer dwa, uzupełniający komunikację rozgrywającą się na ekranach komputerów. Dziś na świecie jest to zdecydowanie numer jeden - marketing w mediach społecznościowych, które dziś są kluczem do komunikacji konsumenckiej, zaczyna się od urządzeń mobilnych. Ostatnie sukcesy Instagramu i Snapchata to nie jest kwestia przypadku - to żywy dowód na zmianę preferencji i siłę tego kanału komunikacji.

Prognoza na 2016 rokZnikające media społecznościowe czyli Snapchat  - to będzie największe wyzwanie dla marketerów. Content, real time i millenialsi w akcji! Inną ciekawą i wartą obserwacji rzeczą są wprowadzone w połowie 2015 roku przez YouTube 360-stopniowe, interaktywne filmiki , które stwarzają ogromny potencjał brand experience np. dla wydarzeń organizowanych przez marki.

Tomasz Siedlecki, dyrektor ds. marketingu RTV Euro AGD

grafika

Wydarzenie rokuNiewątpliwie wybory, i te prezydenckie i te do Sejmu. Oferowały wgląd w szeroki wachlarz narzędzi marketingu politycznego i były pożywką dla obserwacji na temat zarówno spektakularnych sukcesów, jak i równie spektakularnych porażek.

Sukces roku„Wiedźmin 3”. Jako Polakowi, graczowi i czytelnikowi powieści Sapkowskiego w pełni obiektywna ocena gry Wiedźmin 3 nie przychodzi łatwo. Zrobili to jednak za mnie gracze całego świata dając właśnie produkcji CD Projektu tytuł Gry Roku.

„Star Wars”. Nie pamiętam kampanii żadnego produktu, a na pewno w filmu, która aż tak by zaangażowała społecznie. Umiejętnie budowane napięcie i powstała w efekcie ilość memów, filmików, cosplay'i, instalacji i happeningów, które dawały twórcom 7 części sagi całkowity i darmowy "hype" przeszła wszystkie oczekiwania.

Porażka rokuPodejście Unii oraz poszczególnych rządów, w tym Polski do kwestii uchodźców. Całkowity bałagan i brak jakichkolwiek prób ogarnięcia i kontrolowania zjawiska napływu fali imigrantów, wraz z całkowitym lekceważeniem prób komunikacji i "oswajania zjawiska" ze społeczeństwami krajów unijnych. W rezultacie epicka w swym rozmiarze katastrofa programu migracyjnego, wizerunku wielu polityków i powszechny wzrost nastrojów ksenofobicznych.

Człowiek rokuJarek Ziębiński,  który został pierwszym polskim globalnym CEO światowej agencji reklamowej. Rezultat połączenia ciężkiej pracy, profesjonalizmu i talentu. Serdeczne gratulacje dla Jarka.

Mark Zuckerberg, który przeznaczył 99 proc. swoich dochodów na cele charytatywne. Jeżeli okaże się to prawdą, a nie zgrabną PR-ową zasłoną dymną w celach optymalizacji podatkowej, to może będzie to zachętą dla kolejnej już generacji miliarderów do wdrożenia programu dobrowolnego podziału majątku.

Kampania / projekt rokuKampania reklamowa Allegro. Zarówno kampania reklamowa "A czego ty szukasz?" jak i sponsorowany cykl "Legendy Polskie" to wysokiej klasy marketing wizerunkowy.

 

Z reklam światowych zachwyciła mnie kampania na 24- lecie Photoshopa. Spot telewizyjny jest porywający i inspirujący w swej formie i treści i oczywiście, cały zrobiony w Photoshopie.

Trend rokuKolorowe awatary. Awatary w mediach społecznościowych, stosowane na nich filtry, kolory i dodatki stały się medium przenoszenie nastrojów, poglądów, ale jak pokazuje przykład Star Wars, również treści reklamowych.

Prognoza na 2016 rokAutomatyzacja marketingu i dalsza implementacja procedur reagujących automatycznie na rynek, konkurencję i konsumenta i to nie tylko w digitalu. Ponadto czekam na pierwszą sprzedaż produktu w postaci nie produktu fizycznego ale projektu na drukarkę 3D, do samodzielnego zrobienia w domu.

 

Łukasz Penszko, menedżer ds. marketingu Prudential w Polsce

grafika

Wydarzenie rokuDominującymi wydarzeniami 2015 roku na świecie były konflikty zbrojne (głównie w Syrii), zamachy terrorystyczne, kryzys związany z uchodźcami oraz krach na chińskiej giełdzie, a w Polsce - wybory. Żadne z tych wydarzeń nie wpłynęły jednak póki co zauważalnie na rodzimą branżę marketingową. W samej branży trudno natomiast wskazać jedno kluczowe wydarzenie mijającego roku. Na rynku mediów kluczowym wydarzeniem 2015 roku wydaje się sprzedaż TVN, chociaż na sam rynek wydarzenie to także nie miało zauważalnego wpływu.

Sukces rokuMoim zdaniem był to rok bez wyraźnych sukcesów w branżach reklamowej, mediowej i finansowej... A sukcesami własnych kampanii chwalić się nie wypada. Porażka rokuRozczarowuje mnie nieustannie poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji. Wydawałoby się, że kreacje powinny być z biegiem lat coraz lepsze, a nadal wiele z nich psuje humor i nerwy milionom telewidzów, przy okazji nierzadko szkodząc samym markom i całemu środowisku związanemu z reklamą. Co gorsza, dotyczy to często marek z największymi budżetami marketingowymi, liczącymi dziesiątki lub nawet setki milionów złotych - telekomów, firm farmaceutycznych czy finansowych. Oczywiście są też pozytywne wyjątki - tak w wymienionych branżach, jak i poza nimi - które mimo wszystko napawają nadzieją na pozytywną zmianę w tym obszarze... Dodatkowo w kontekście porażek trudno nie wspomnieć o nagłośnionym przypadku Żytniej na Facebooku

Człowiek rokuRobert Lewandowski - swoimi wyczynami zapewnił sobie miejsce w czołówce rankingów nie tylko najlepszych strzelców, ale i najpopularniejszych Polaków na Facebooku i Instagramie. Szkoda tylko, że reklamy z jego udziałem tak wyraźnie odstają od sukcesów na boisku - podobnie, jak w przypadku innych rodzimych sportowców występujących dotychczas w reklamach, ten potencjał z pewnością mógł być lepiej wykorzystany...

Kampania / projekt rokuNa świecie było kilka ciekawych projektów lub kampanii, które zapadły mi w pamięć, jak choćby reklama Geico „Unskippable”, Under Armour „Rule Yourself”, akcja linii Emirates na lizbońsim stadionie czy reklama Smarta „Swearing Kids”, jednak żadnej z nich na pewno nie nazwałbym kampanią roku. Na rodzimym podwórku wyróżniłbym kampanię Allegro „Czego szukasz?” - nie znam jej konkretnych celów biznesowych, więc nie wiem, czy reklamy je realizują, ale niewątpliwie są bardzo dobrze zrealizowane i chwytają za serce.

Trend rokuTrudno wyróżnić jeden trend - w obszarze działań marketingowych wymieniłbym wykorzystanie osławionego big data, programmatic buying, content marketing, video online, real time marketing... a po stronie konsumentów – współdzieloną konsumpcję, odchodzenie od posiadania na rzecz użytkowania i wciąż rosnące wymagania względem poziomu oferowanych przez firmy usług. Trudno też mówić o trendzie roku, zważywszy, że trendy są co do zasady tendencjami długookresowymi – wszystkie wymienione obszary w mojej opinii rosły zarówno w 2015 roku, jak i w latach poprzednich, i zapewne będą rosły nadal. Prognoza na 2016 rokMimo istnienia czynników potencjalnie destabilizujących sytuację polityczną i gospodarczą w kraju, moim zdaniem branża reklamowa i rynek mediowy będą w przyszłym roku stabilne. Ponownie spadną wydatki na prasę, a wzrosną na internet – a w ramach Internetu wzrośnie video i performance. Trendy wymienione w poprzednim punkcie będą kontynuowane. Rewolucji w branży nie przewiduję, chociaż... nikt się nie spodziewał hiszpańskiej inkwizycji.

Łukasz Wójcik, dyrektor działu marketingu i PR w MMC Car Poland

grafika

Wydarzenie rokuPolska:Otwarcie centrum startupowego Google w Warszawie – trzecie na świecie, po Londynie i Tel Awiwie. Bardzo pozytywny sygnał wysłany do inwestorówMaraton wyborczy i sukces PiS. Pierwsze wybory, w których tak dużą rolę odegrał internet i to zarówno jako element kampanii reklamowej (Youtube, kierowanie kampanii do wybranych segmentów użytkowników), jak i siła oddolna (spory i przepychanki na FB i Twitterze, zanegowanie ciszy wyborczej, zalew memów). Wynik wyborów w dłuższej perspektywie będzie miał istotny wpływ również na rynek reklamowy (zmiany w mediach publicznych, podatek od banków i sklepów wielkopowierzchniowych).

Świat:Mark Zuckerberg oddaje 99 proc. akcji FB na cele dobroczynne. Niezależnie od komentarzy, związanych z optymalizacją podatkową, to bardzo silny komunikat i wskazanie drogi dla innych fortun z Krzemowej Doliny.

Fala globalnych przetargów, świadcząca o tym jak gwałtownie zmienia się świat komunikacji marketingowej, co oznacza dla marketerów konieczność przeglądu agencji pod kątem dostosowania usług do zmieniających się realiów rynkowych.

Sukces rokuPolska:Awans reprezentacji narodowej Polski w piłce nożnej do Euro 2016. "Halo Polsko! Zrobiliśmy to, jedziemy do ! Jestem dumny z tej drużyny, jestem dumny z tego, że jadę z moją reprezentacją na Euro!”

Strategia grupy Wirtualna Polska. Udane połączenie WP i o2, odświeżenie dwóch flagowych produktów, duże zakupy z potencjałem na rozwój.

Świat:Kampania marketingowa nowej części Star Wars „Przebudzenie mocy”, liczba środków, kanałów komunikacji, niestandardowych narzędzi i technologii, skutecznie budowany buzz wokół premiery przełożą się bez wątpienia na sukces produkcji, ale jednocześnie film stał się wielką platformą promocyjną dla wielu marek oficjalnie i nieoficjalnie podłączających się pod promocję Gwiezdnych Wojen.

Porażka rokuAfera Volkswagena (zwana także Dieselgate) - ujawniony we wrześniu 2015 roku, proceder montowania w samochodach produkowanych przez koncern Volkswagen AG oprogramowania, pozwalającego na manipulację wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego. A na tym się chyba nie skończy i w 2016 może spodziewać się kolejnych „rewelacji”.

Człowiek rokuRobert Lewandowski, 5 bramek w 9 minut! Wszedł w 46. minucie, pierwszego gola strzelił pięć minut później, a już w 60. minucie miał ich na koncie pięć. Dodatkowo jako kapitan „porwał” naszą reprezentację i wywalczył awans do Euro 2016.

Jarosław Ziębiński, dotychczas CEO Leo Burnett na region Azji i Pacyfiku, objął kierowniczą funkcję w nowej globalnej strukturze holdingu Publicis - Publicis One. To prawdopodobnie największy sukces w światowej reklamie przedstawiciela z Polski.

Kampania / projekt rokuKampania wyborcza Andrzeja Dudy - z nieznanego szerzej posła uczyniła prezydenta 40 milionowego kraju, przy początkowej miażdżącej przewadze konkurenta.

Kampania Wirtualnej Polski - zmiana strony połączona z przemyślaną i konsekwentną komunikacją w mediach, zasłużony sukces w konkursie Effie Awards.

 

Trend rokuPolska: Multiscreen - komunikacja video na wielu ekranach kwitnie w Polsce, podążając za zmieniającymi się zwyczajami mediowymi Polaków, które wymuszają na marketerach myślenie w kategoriach contentu wideo, a nie kopii telewizyjnych. Jesteśmy na początku tej drogi.

Świat: ogromnym trendem jest programmatic, czyli automatyczny sposób zakupu kampanii digitalowych, który wkracza już także do innych mediów. U nas programmtic dopiero raczkuje, ale dynamika wydatków z wykorzystaniem tego modelu będzie szybko rosła.  

Prognoza na 2016 rokContent marketing - wraz ze wzrostem blokowania reklam i zmniejszająca się widocznością standardowych reklam naturalnym kierunkiem dla reklamodawców będą działania wykorzystujące narzędzia content marketingowe pozwalające na ominięcie tych przeszkód. Angażujące i pożądane przez odbiorców treści na pewno się obronią.

W Polsce 2016 rok będzie należał do wideo, mobile’u  i programmaticu. Na pewno można się spodziewać wzrostu wydatków na reklamę w social media. Część budżetów z telewizji zostanie przeniesiona do digitalu i social.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"