Kanał TVP Info w każdej minucie w czerwcu 2014 roku śledziło średnio 206 tys. widzów, czyli o 15,18 proc. więcej niż w czerwcu 2013 roku, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 3,32 proc. do 3,47 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.Z kolei na drugą lokatę spadł kanał TVN24, którego średnia minutowa widownia jednak wzrosła o 3,73 proc. i wyniosła 199 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 0,21 pkt. proc. do 3,36 proc.Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia poszła do góry o 7,29 proc. do 66 tys. osób. Kanał ten w czerwcu br. zanotował 1,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym (rok wcześniej wyniósł on 1,15 proc.).Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 25,86 proc. i wyniosła 16 tys. osób. Z kolei udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,26 proc.Wzrost oglądalności kanałów newsowych w czerwcu wynikał m.in. z tego, że obszernie relacjonowały one tzw. „aferę podsłuchową” (więcej na ten temat).

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując udział na poziomie 2,72 proc. (w porównaniu do czerwca 2013 roku wynik ten zmalał o 0,01 pkt. proc.). Drugie miejsce należało do TVP Info, którego udział w tej grupie wyniósł 1,30 proc. (spadek o 0,28 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium zajął tutaj Polsat News (0,98 proc.; wzrost o 0,01 pkt. proc.). Z kolei udział czwartej Superstacji wzrósł z 0,09 proc. do 0,10 proc.
Nowy kanał TVP Regionalna w czerwcu 2014 roku śledziło średnio 68 tys. widzów, co przełożyło się na 1,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w lutym br. wyższy o 1,29 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.
Nowy kanał informacyjny o sprawach ekonomicznych i wydarzeniach międzynarodowych TVN24 Biznes i Świat w czerwcu br. oglądało 12 tys. widzów, a jego udział wyniósł 0,21 proc. w grupie 4+ i 0,22 proc. w 16-49. Stację śledziło o 276,12 proc. więcej osób niż oglądało w analogicznym okresie ub.r. kanał TVN CNBC, zastąpiony właśnie przez TVN24 Biznes i Świat. Telewizja ta wówczas gromadziła 3,3 tys. widzów (miała odpowiednio 0,06 proc. oraz 0,10 proc. udziału).Z kolei nowy kanał publicystyczno-informacyjny Polsat News+ (więcej na ten temat) w czerwcu br. gromadził średnio 5,3 tys. osób. To 35,97 proc. więcej niż w czerwcu ub.r. śledziło zastąpioną przez Polsat News+ telewizję Polsat Biznes (nadawała ona do 8 czerwca br.). Udział Polsat Biznes w czerwcu ub.r. wyniósł 0,07 proc., a Polsat News+ w czerwcu br. - 0,09 proc.

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 6,3 tys. widzów, czyli o 28,69 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,16 proc. do 0,11 proc.
W czerwcu 2014 roku najwięcej widzów na antenie TVP Info obejrzało „Teleexpress Extra” (1,46 mln oglądających), w TVN24 hitem była „Kropka nad i” (738 tys.), a w stacji TVP Regionalna - pasma lokalne (482 tys.).











