E.Leclerc wycofa słomki, plastikowe sztućce i talerze. Stawia na sklepy przy stacjach benzynowych

Grupa E.Leclerc do 2020 roku wycofa ze wszystkich swoich sklepów w Polsce plastikowe słomki, jednorazowe artykuły i patyczki do uszu marki własnej. Firma będzie też inwestować w poszerzanie asortymentu zdrowej żywności. W tym roku grupa otworzy nowy sklep, a w planach ma kolejne - przy stacjach benzynowych.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:

Kierunek: eko

Francuska grupa E.Leclerc zapowiada rozwój marek własnych, z silnym naciskiem na zdrową żywność i chemię gospodarczą. Do 2020 roku z dzisiejszych 130 do 250 wzrośnie liczba produktów ekologicznej marki własnej Bio Village. Marka produktów roślinnych NAT&vie powiększy się ponad dwukrotnie - z 21 do 50 produktów na przestrzeni kolejnych dwóch lat. Ponadto, o kilkanaście nowych produktów powiększy się asortyment ekologicznych środków czystości.  

E.Leclerc rozbuduje także markę własną skierowaną do osób z nietolerancją glutenu. Teraz to 14 pozycji, do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo.

Kroki E.Leclerca znajdują uzasadnienie w badaniach Nielsena. Wynika z nich, że dla polskiego konsumenta częściej niż w innych krajach Europy, ważne jest zdrowe odżywianie się.

Wyniki badań Nielsena zaprezentowane na konferencji E.Leclerc potwierdzają silny trend świadomego odżywiania, opartego o naturalne składniki. Coraz więcej osób zwraca uwagę na składy produktów, uważnie czyta etykiety (54 proc.), a 72 proc. sądzi, że jedzenie bez sztucznych dodatków jest zdrowsze.

Dwóch na trzech konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który nie ma w składzie niepożądanych składników (np. olej palmowy, barwniki). Największą obawą dzisiejszego konsumenta według Nielsena jest zdrowie - i to dlatego chętniej sięga po produkty ekologiczne, wytwarzane z naturalnych składników, bezglutenowe, bez laktozy itp.

- Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan - mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Obecnie w E.Leclerc sprzedawanych jest ponad 2500 produktów z segmentu zdrowej żywności. Jak zapowiedziano na spotkaniu prasowym, komunikacja opisanych zmian ma ruszyć w przyszłym roku, z silnym naciskiem na digital, ale również katalogi i gazetki. Ważnym obszarem pozostaje dla grupy także komunikacja wewnętrzna.

Koniec z plastikiem

Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej klientów, do 2020 roku ze wszystkich sklepów E.Leclerc w Polsce znikną plastikowe słomki, jednorazowe sztućce, kubeczki, talerzyki oraz patyczki do uszu marki własnej. Przypuszczalnie zastąpią je produkty z innych tworzyw, jak tektura.  

– Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów - powiedział Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Nowe sklepy E.Leclerc także na stacjach benzynowych

W listopadzie zostanie otwarty hipermarket E.Leclerc w Stalowej Woli, o powierzchni 3,5 tys. metrów kwadratowych. Sklep prowadzony będzie z polską siecią Frac, do której należy 20 placówek, głównie na Podkarpaciu.

Prezes Jean-Philippe Magré zapowiedział także rozwój konceptu sklepów przy stacjach benzynowych. Francuska sieć sonduje rynek pod kątem innego typu sklepu, wyłącznie ze zdrową i ekologiczną żywnością.

Po szyldem Grupy E.Leclerc prowadzonych jest 50 sklepów, w 44 miastach na terenie 15 województw. Obecnie E.Leclerc zatrudnia ponad 5000 pracowników. Strategia biznesowa Stowarzyszenia E.Leclerc opiera się na trzech podstawowych filarach: rozwój sklepów już istniejących, zrzeszanie niezależnych partnerów oraz na zewnętrznym rozwoju. W roku 2017 E.Leclerc osiągnął obroty w wysokości 2,8 mld złotych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów