E-sklepy z żywnością: Tesco.pl i Bdsklep.pl mocno w dół, Auchandirect.pl w górę

Wśród sklepów internetowych z żywnością najpopularniejszy nadal jest eZakupy.tesco.pl, przy czym w skali roku, podobnie jak Bdsklep.pl, zanotował duży spadek odwiedzalności. Natomiast dużo zyskał Auchandirect.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W listopadzie ub.r. sklep internetowy eZakupy działający w ramach serwisu Tesco.pl odwiedziło 485,5 tys. realnych użytkowników, co dało 1,73 proc. Internauci wykonali tam 5,29 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 14 minut i 38 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Cały serwis Tesco.pl zanotował natomiast 1,6 mln użytkowników, 16,24 mln odsłon oraz 8 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Auchandirect.pl odwiedziło 278,4 tys. internautów, wykonując 2,83 mln odsłon i spędzając średnio po 10 minut i 10 sekund. Natomiast główna witryna sklepów Auchan miała 1,08 mln użytkowników, 8,03 mln odsłon oraz 2 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania.

Serwisy Frisco.pl i Bdsklep.pl nie są związane ze stacjonarnymi sieciami sklepów. W listopadzie pierwszy zanotował 210 tys. użytkowników i 470,7 tys. odsłon, a drugi - 157,7 tys. użytkowników i 765,4 tys. odsłon. Jak już informowaliśmy, w 2017 roku grupa kapitałowa Frisco miała 75,7 mln zł wpływów sprzedażowych i 12,7 mln zł straty netto, a w 2016 roku - 57 mln zł przychodów i 13,2 mln zł straty netto.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-listopadzie-2018-r-dane-gemius-pbi-z-listopada,7171188036974209a ##

Z kolei w serwisie Carrefour.pl można kupować nie tylko żywność (ta opcja jest dostępna dla mieszkańców Warszawy), lecz także sprzęt AGD i RTV. Przy czym w badaniu Gemius/PBI sekcja Zakupy Codzienne z artykułami spożywczymi nie jest wyodrębniona. W listopadzie cała witryna zanotowała 1,35 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon.

grafika

Zdecydowaną większość ruchu w e-sklepach z żywnością wykonano na komputerach. eZakupy.tesco.pl zanotowały na tych urządzeniach 433 tys. użytkowników i 3,49 mln odsłon, Auchandirect.pl - 251,4 tys. użytkowników i 2,8 mln odsłon, Frisco.pl - 210 tys. użytkowników i 470,7 tys. odsłon, a Bdsklep.pl - 157,7 tys. użytkowników i 765,4 tys. odsłon.

Z kolei Carrefour.pl miał 737,6 tys. użytkowników i 6,37 mln odsłon.

grafika

Na smartfonach i tabletach spośród e-sklepów z żywnością tylko eZakupy.tesco.pl osiągnęły wystarczająco dużą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Witrynę odwiedziło 57,7 tys. internautów, którzy wykonali 1,8 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 22 minuty i 30 sekund.

grafika

Rok do roku eZakupy.tesco.pl zanotowały spadek zasięgu o 2,54 pkt proc. (czyli 59,5 proc.) i 7,74 mln odsłon (59,4 proc. w dół). Natomiast średni czas spędzony na stronie przez odwiedzającego wzrósł o minutę i 52 sekundy (a więc 14,6 proc.).

Bdsklep.pl relatywnie stracił jeszcze więcej - 1,55 pkt proc. zasięgu i 1,18 mln (to odpowiednio 73,5 i 60,6 proc. w dół). Przy czym przeciętny czas korzystania z serwisu wydłużył się o minutę i 15 sekund (czyli 54 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/smaker-pl-przed-kwestiasmaku-pl-na-czele-serwisow-kulinarnych-przyslijprzepis-pl-i-beszamel-se-pl-mocno-w-gore-top10,7171176682047105a ##

Auchandirect.pl zyskał 0,31 pkt proc. zasięgu, 1,39 mln odsłon oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 45,6, 96,6 i 39,3 proc. w górę). Natomiast Frisco.pl przy spadku zasięgu o 0,12 pkt proc. (13,8 proc.) zyskał 67,7 tys. odsłon (16,8 proc.) oraz minutę i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (148,7 proc. w górę).

Wzrosty osiągnął też Carrefour.pl - o 1,31 pkt proc. zasięgu (37,3 proc.) i 3,16 mln odsłon (50,1 proc.), przy spadku średniego czasu korzystania o połowę. Z kolei Tesco.pl zanotowało spadki o 5,39 pkt proc., 10,17 mln odsłon oraz 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 48,5, 38,5 i 5,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu