Jak podaje eBay w komunikacie nowa strona główna eBay.pl jest wyposażona w funkcjonalności oparte o technikę sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe. Dzięki temu oferty są dostosowywane do preferencji konkretnych użytkowników, którzy widzą stronę główną eBay dopasowaną do własnych, indywidualnych nawyków i zachowań zakupowych. Nowe rozwiązania mają być w szczególności skierowane do użytkowników, którzy nie dokonali jeszcze wyboru bądź dopiero poszukują inspiracji. Według zapowiedzi nowością z perspektywy użytkowników jest również sposób prezentacji rekomendowanych produktów, które są uporządkowane według typów i ogólnych kategorii, a nie – jak było do tej pory – według konkretnych aukcji.
Nowa strona główna to także intuicyjne moduły prezentujące m.in. najbardziej popularne produkty, trendy w poszczególnych branżach czy najciekawsze wydarzenia i promocje.

eBay poinformował także że udostępnił usługę „Shopbot”. Jest to spersonalizowany asystent zakupów rekomendujący produkty w ramach aplikacji Messenger. W tej chwili aplikacja dostępna jest wyłącznie w wersji angielskiej.

Zysk netto eBay’a sięgnął w I kwartale br. 538 mln dol. w porównaniu do 550 mln w analogicznym okresie roku 2016. W tym samym czasie o 4 proc. zwiększył się przychód eBay’a, z 2,14 mld do 2,22 mld dol.











