Dotychczasową agencją mediową eBay był EssenceMediacom (należąca do GroupM agencja Mediacom wygrała przetarg w 2019 r.), który też uczestniczył w przetargu. Według COMvergence wydatki eBay na media w 2024 roku wyniosą 350 mln dolarów, z czego 175 mln dolarów trafi do agencji mediowej, a pozostałą kwotę, przeznaczoną na marketing efektywnościowy, zajmie się eBay wewnętrznie.
Gdy ruszał przetarg, stwierdzono, że „aby wspierać długoterminowe cele wzrostu, organizacja marketingowa eBay rozpoczęła globalną transformację – przechodząc z zdecentralizowanego modelu opartego na rynku na bardziej scentralizowany model zapewniający globalną wydajność”. Firma dodała, że przetarg mediowy ten był częścią tej transformacji.
Jeśli chodzi o wybór iProspect, firma stwierdziła: „Chociaż byliśmy pod wielkim wrażeniem wszystkich agencji, które wzięły udział, iProspect wyróżniało się pasją do marki eBay i silnym modelem operacyjnym. Ich wsparcie będzie kluczowe, gdy skupimy się na kampaniach obejmujących cały lejek, które są zintegrowane w całym procesie kupna i sprzedaży. Nie możemy się doczekać współpracy z zespołem iProspect w 2025 r. i później” - podano w wydanym komunikacie.

eBay nie podał, jakie inne agencje brały udział w przetargu.











