edrone dostało 12,5 mln zł na budowę platformy wirtualnych asystentów sprzedaży

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło wyniki konkursu Szybka Ścieżka. edrone jako jeden z laureatów, otrzyma finansowanie dla projektu badawczo-rozwojowego w wysokości 12,5 mln zł. Przeznaczy je na rozwój technologii NLU (ang. Natural Language Understanding, czyli rozumienie mowy naturalnej) ze szczególnym uwzględnieniem eCommerce i Voice Commerce.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
edrone dostało 12,5 mln zł na budowę platformy wirtualnych asystentów sprzedaży
Fot. edrone

- Salesforce na podstawie przeprowadzonych badań podaje, że 81 proc. klientów preferuje formę kontaktu za pomocą czatu. W tym samym badaniu okazuje się, że ponad 50 proc. pracowników obsługi klienta spędza swój czas głównie na prozaicznych zadaniach, w których mogłaby zastąpić ich maszyna. Dzięki temu pracownicy mogliby wykonywać mniej rutynowe, kreatywne zadania” - wyjaśnia Michał Blak, prezes i założyciel edrone, motywację podjęcia badań nad edrone AVA.

Szybka Ścieżka organizowana przez NCBR jest programem wspierającym innowacyjność w polskich przedsiębiorstwach. Beneficjenci otrzymują dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych przeprowadzanych w ramach projektu, którego cel, zakres, a także innowacyjność procesowa i technologiczna jest oceniana w trakcie przebiegu konkursu.

Komisja oceniła 166 wniosków, z czego tylko 48 zostało zakwalifikowanych do dofinansowania. Całkowita kwota przyznana w konkursie wynosi 234 442 467,52 zł.

Wyróżniony wniosek złożony przez edrone dotyczy opracowania technologii sztucznej inteligencji. Dzięki technologii procesowania języka naturalnego oraz algorytmowi MAP, powstanie edrone AVA — platforma umożliwiająca sklepom internetowym wdrożenie wirtualnych asystentów sprzedażowych. Asystenci będą zdolni do swobodnej rozmowy z klientem w taki sposób, jaki robią to fizyczni doradcy klienta, prowadzący aktywną sprzedaż w sklepach stacjonarnych. AVA nie jest tylko botem ograniczonym przewidywalnym, zamkniętym zbiorem pytań i odpowiedzi.

"Interfejsy głosowe to nieunikniona ewolucja"

- Voice Commerce jest naturalnym kierunkiem, w jakim zmierza handel internetowy - mówi Michał Blak. - W tym roku, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, konsumenci docenili zalety zdalnych zakupów. Jeszcze w drugim kwartale został pobity rekord pod względem liczby nowych klientów e-commerce - ludzi, którzy dokonali zakupów w internecie po raz pierwszy w życiu - dodaje.

edrone to platforma Instant ROI pomagająca sklepom internetowym monetyzować ruch na stronie wykorzystując dostępne kanały komunikacji cyfrowej, a także dbając o wysoką jakość doświadczenia zakupowego, które z roku na rok przybiera na wartości, jako główny czynnik wpływający na decyzje konsumentów.

- Interfejsy głosowe to nie science fiction, chociaż jest na tym polu jeszcze bardzo dużo do zrobienia. To nieunikniona ewolucja sposobu korzystania z urządzeń elektronicznych, podobnie jak kiedyś przeszliśmy z interfejsów tekstowych do graficznych. Rozmowa jest najbardziej naturalną formą komunikacji. Dzięki sztucznej inteligencji komputer i sklep internetowy może rozmawiać z człowiekiem o produktach tak jak fizyczny doradca. Możesz zapytać go o wszystko - od szczegółów dotyczących produktu po status zamówienia albo warunki reklamacji i zwrotu.  Nauczymy maszynę rozumieć intencje klienta, oraz uzbroimy ją w wiedzę ekspercką tak, aby rozmowa z wirtualnym asystentem przypominała naturalną rozmowę. Taki ekspert pomoże wybrać klientowi produkt, który idealnie odpowiada jego potrzebom, a zakupy w internecie staną się naprawdę dostępne dla wszystkich, niezależnie od wieku czy obycia z technologią. To świetna okazja, ale jednocześnie ogromne wyzwanie - uważa Michał Blak.

Jak podkreśla prezes edrone, według "Business Insidera" w 2022 roku możliwa będzie automatyczna obsługa 90 proc interakcji z klientem. - Naszą misją jest, aby te interakcje były ludzkie, a tym samym przyjazne dla klientów - dodaje Michał Blak.

edrone ma już ponad tysiąc kleintów

Kierownikiem prac badawczo-rozwojowych w projekcie jest prof. dr hab. inż. Grzegorz Nalepa, prezydent Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji. Pracuje na Wydziale Elektroniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH. Specjalizuje się w zarządzaniu wiedzą, analizie procesów i inteligentnej eksploracji danych. W skład kadry wchodzą również doktor nauk technicznych Szymon Bobek (specjalista inżynierii wiedzy, uczenia maszynowego i mobilnych systemów świadomych kontekstu) oraz doktor filozofii Grzegorz Gawinowski, specjalizujący się między innymi w korelacji wielorakiej, analizie czynnikowej czy analizie skupień i porządkowania liniowego. Prowadził badania dla uniwersytetów: Oxford, Cambridge oraz Berkeley.

Projekt powstaje również w ścisłej współpracy z Arkiem Flinikiem, absolwentem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, który ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży IT, głównie w obszarze NLP. CTO firmy Lekta.ai jest współtwórcą najważniejszych wdrożeń wirtualnych asystentów na polskim rynku w branży bankowej, ubezpieczeniowej oraz telekomów.

edrone to lider dostępnych na rynku rozwiązań digital marketing i user experience dla e-commerce. To najlepszy CRM według CIO 100 List IT Managers i rokroczny laureat Best in Cloud, rankingu przygotowywanego przez Computerworld Magazine. Spółka edrone powstała w 2015 roku, a od 2016 urosła do skali ponad tysiąca klientów, w dwudziestu pięciu krajach na pięciu kontynentach.

Według raportu złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, w 2019 roku agencja edrone, do której należy system eCRM dla e-commerce o tej samej nazwie, odnotowała 5,2 mln zł przychodów wobec 3,45 mln zł rok wcześniej (+50,7 proc. rdr.). Zysk netto wzrósł z 20,8 tys. zł do 66,2 tys. zł. Koszty operacyjne spółki poszły w górę o 44,3 proc., do sumy 5,13 mln zł (z 3,55 mln zł rok wcześniej). Na usługi obce wydano 2,98 mln zł, na wynagrodzenia 1,68 mln zł. Rahim Blak ma w edrone 50 proc. udziałów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu