Edukacyjny serwis internetowy dla dzieci

Serwis internetowy, będący zakrojonym na szeroką skalę programem edukacyjno-rozrywkowym dla dzieci

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

www.jojo.pl to serwis internetowy, będący zakrojonym na szeroką skalę programem edukacyjno-rozrywkowym dla dzieci. Jego celem jest przybliżenie najmłodszym geografii i historii Polski oraz państw należących do Unii Europejskiej.

Dzięki serwisowi najmłodsi mogą odbyć podróż po Polsce oraz krajach Unii Europejskiej, a jednocześnie wziąć udział w ponad 100 grach i planszach edukacyjnych. Zabawy są tak skonstruowane, aby rozwijać zarówno manualne, jak i umysłowe zdolności dzieci. Głównym bohaterem i gospodarzem strony jest Pianek JOJO, który zaprasza dzieci do poznawania różnych regionów odwiedzanych państw. W Polsce najmłodsi zwiedzić mogą m.in. Małopolskę, Mazowsze, Mazury oraz wiele innych.

Oprócz Polski, od jesieni ubiegłego roku odwiedzający mają możliwość poznawania poszczególnych państw unijnej "piętnastki". Każda odwiedzająca stronę osoba mogła już zwiedzić trzynaście unijnych państw. Kolejno odkrytym państwem są Włochy, które można oglądać od 29 marca b.r. Odwiedzając każde nowopojawiające się, co dwa tygodnie w serwisie państwo Unii Europejskiej, dziecko nie tylko bierze udział w grach, ale także poznaje najistotniejsze informacje dotyczące oglądanego państwa - flagę i godło, hymn, oraz najważniejsze dane liczbowe. Krótki komiks w wesoły sposób pokazuje również wybrane fakty z historii odwiedzanego kraju. Równocześnie najmłodsi mogą wziąć udział w cyklicznie organizowanych konkursach, w których wyłoniono do tej pory już ponad 1500 zwycięzców ciekawych nagród. Zakończenie wielkiego konkursu "JOJO Poznajemy Unię Europejską" przewidziane jest na 30 maja 2004. Mechanizm konkursu jest zaplanowany tak, aby każdy uczestnik - bez względu na to, kiedy przystąpił do konkursu - miał szansę wygranej. Niezależnie od konkurowania o nagrody dzieci mogą zmierzyć się pomiędzy sobą porównując swe wyniki punktowe na liście wyników.

Wejście na stronę nie jest uwarunkowane spełnieniem żadnych wymogów. Treści edukacyjne "przemycane" są w bardzo wdzięczny sposób, co powoduje, że dzieci uczą się poprzez zabawę. Nawet najmniej chętne do nauki dzieci motywowane są do przyswajania nowej wiedzy, ponieważ między innymi to, ile zapamiętają determinuje ich pozycję w rankingu oraz zwiększa szansę na wygranie nagrody głównej. Finał konkursu zaplanowany jest na koniec maja - tuż po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Na zwycięzców czeka 400 atrakcyjnych nagród.

Strony odwiedza dziennie około 1 tysiąca użytkowników, przy czym liczba ta stale rośnie. Od powstania serwisu, tj. od września 2002 r. odnotowano prawie 280 tysięcy wizyt. Dziecko spędza na stronie średnio 30 minut dziennie. Serwis Konsumenta Nestlé, odpowiada w imieniu Pianka JOJO na około 230 maili miesięcznie. Strona jest rekomendowana przez samych nauczycieli do wykorzystania na zajęciach, których zadaniem jest przybliżanie posługiwania się komputerem i Internetem oraz na zajęciach z geografii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"