Effective Media wygrał przetarg Krajowej Rady Drobiarstwa, pokonując w nim pięciu konkurentów. Ich nazw nie ujawniono.
Kampania ma przełamać dwie główne bariery spożycia mięsa kaczego w Polsce - przede wszystkim wciąż niską popularność w handlu i wśród konsumentów oraz brak wiedzy na temat sposobu przyrządzania i walorów smakowych kaczki. Akcja ma zbudować wizerunek mięsa kaczego jako serwowanego zgodnie z tradycją na specjalne okazje, święta, uroczystości rodzinne.
Działania będą obejmować prasę, public relations, telewizję, internet oraz promocje wśród polityków i liderów opinii (m.in. pokazy i degustacje). Ponieważ mięso kacze ma serwowane na specjalne okazje, aktywności będą realizowane w dwóch okresach: tuż przed Wielkanocą (w prasie, internecie i Sejmie, a także poprzez PR z lunchem prasowym) oraz przed Bożym Narodzeniem (w telewizji i poprzez PR). Budżet kampanii wynosi 900 tys. zł.

Krajowa Rada Drobiarstwa dotychczas przeprowadziła kilka kampanii promujących mięso drobiowe. Wiosną ub.r. hodowcy promowali drobiowe przysmaki, a jesienią 2012 roku - działania reklamowe informowały o nowej jakości w drobiarstwie. Mięso indycze promowano w kampanii latem dwa lata temu, a aktorka Anna Przybylska wraz z mężem trzy lata temu zachęcali do jedzenia mięsa z kurczaka.











