Ponad 170 ekspertów zasiadających w 11 grupach jurorskich, wybrało kampanie i rozwiązania marketingowe, które zasługują na nominację do nagrody Effie Awards 2021. Jury pod przewodnictwem Macieja Hermana, dyrektora zarządzającego Lotte Wedel, właściciela marki E.Wedel, oceniło zgłoszenia w 24 kategoriach.
Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) i Publicis Worldwide (5).
12 nominacji zdobyła agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe), kolejne otrzymali Performics (7) i Spark Foundry (7) oraz należąca do GroupM agencja Wavemaker (6).
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: McDonald’s (4) i Grupa Maspex (4), a następnie Grupa Żywiec (3), LEGO (3), Mastercard (3) oraz Polski Standard Płatności (3).
Wśród tegorocznych nominowanych znalazło się ponad 20 debiutantów, a najwięcej nominacji Jury przyznało w kategorii React & Defend.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/effie-awards-22-edycja-nowe-kategorie-non-profit-public-service-positive-influence-react-defend,7170177092155009a ##
Uzupełnienie: w kategorii Napoje Bezalkoholowe współzgłaszającym kampanii Sprite "Jest rok 2077. Pragnienie to przeszłość" jest CD PROJEKT RED.
Uroczysta gala wręczenia tegorocznych nagród Effie Awards odbędzie się 26 października br. w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.











