Effie Awards 2019: zgłoszenia do 17 czerwca, nowa kategoria dla kampanii skupionych na PR

Do 17 czerwca przyjmowane są zgłoszenia do 20. edycji konkursu Effie Awards. Zgłoszenia przyjmowane są w 23 kategoriach, w tym nowej: Positive change: PR-Led i Employer branding. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Effie Awards 2019: zgłoszenia do 17 czerwca, nowa kategoria dla kampanii skupionych na PR

W tym roku do formuły konkursu wprowadzono zmiany, które obejmują pięć kategorii. W kategoriach Performance marketing / e-commerce, Usługi oraz Branded content zmodyfikowano definicje.

Kategoria Nowe technologie zmieniła nazwę na Tech driven. Kategoria Telekomunikacja została dołączona do Usług. Natomiast Kategoria Kultura, rozrywka, media poszerzona została o gaming – od teraz można zgłaszać kampanie promujące wydarzenia e-sportowe.

Kategoria Positive change: CSR oraz kategoria Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono zostały połączone w jedną.

Pozostałymi kategoriami konkursu są: Dobra konsumenckie, Finanse, Leki i suplementy diety, Motoryzacja, Napoje alkoholowe, Napoje bezalkoholowe, Retail/kanały sprzedaży, Ubezpieczenia i inwestycje, Uroda i pielęgnacja, Usługi oraz Żywność.

Na liście kategorii specjalnych są: Brand experience, Branded content, Business-to-business, Launch/relaunch, Long term marketing excellence, Performance marketing/e-commerce, Marketing&business solutions.

Nowa kategoria Effie Awards dla kampanii PR

W tym roku w Effie Award debiutuje nowa kategoria, Positive change: PR-Led i Employer branding. Oceniane w niej będą kampanie, których motorem napędowym były działania public relations mające na celu wzmocnienie wizerunku organizacji, marki lub instytucji (udowodnione badaniami). W tej kategorii można również zgłaszać kampanie, które miały na celu budowanie wizerunku dobrego pracodawcy (employer branding).

- Choć od lat agencje PR lat są współzgłaszającymi w Effie, to  gubiliśmy kampanie, w których PR odgrywał wiodącą role. Nowa kategoria daje nam szansę docenić również takie kampanie – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

- Od lat można zauważyć, że rynek public relations w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały. Firmy dostrzegły jak niezwykle ważna jest ta dziedzina komunikacji w organizacjach, nie tylko ta zewnętrzna, ale także wewnętrzna, która ma na celu zatrzymać najlepszych pracowników, czy pozyskać nowe talenty – komentuje Paweł Bylicki, CEO Public Dialog, pomysłodawca kategorii Positive Change: PR-Led i Employer branding.

Efekty działań w ramach kampanii zgłaszanych do nowej kategorii muszą być przedstawione w postaci twardych wskaźników popartych danymi m.in. wyliczonego zasięgu, ilości i wartości mediów na podstawie raportów z monitoringu mediów i social mediów, zasięgu w grupie docelowej kampanii, zbudowania lub zwiększenia świadomości danej marki/organizacji.

- Utworzenie nowej kategorii PR Led i Employer branding w Effie to dowód, że jest inaczej. PR w końcu został zauważony i znalazł swoje miejsce w jednym z najbardziej cenionych przez firmy i marketerów konkursów komunikacyjnych. Dla naszej branży to szansa, by udowodnić, że jej działania mogą być motorem napędowym wzmacniającym wizerunek organizacji, marki lub instytucji i odgrywać kluczową rolę w realizacji celów – powiedziała Iwona Michalczyk, dyrektor zarządzająca Garden of Words Group, współtwórczyni nowej kategorii w Effie.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online