Non-Profit & Public Service, Positive Influence oraz React & Defend nowymi kategoriami na Effie Awards

Non-Profit & Public Service, Positive Influence oraz React & Defend to nowe kategorie na tegorocznej, 22 edycji konkursu reklamowego Effie Awards. Zostały zmodyfikowane na podstawie wniosków z poprzedniej edycji konkursu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Non-Profit & Public Service, Positive Influence oraz React & Defend nowymi kategoriami na Effie Awards

Ubiegłoroczna kategoria Positive Change została podzielona na dwie nowe, oddzielając kampanie charytatywne podmiotów komercyjnych od działalności podmiotów publicznych i NGO. Doprecyzowano kwalifikatory w zeszłorocznej kategorii React & Sustain i dedykowano ją przede wszystkim kampaniom defensywnym, jako najtrudniejszym warsztatowo.

Organizatorzy konkursu tłumaczą, że od 2020 roku widać mocny zwrot ku działaniom i kampaniom prospołecznym i eko, zarówno wśród firm jak i w sektorze publicznym. Ogromny wpływ na tę zmianę ma przewartościowywanie priorytetów w skali światowej. Przyczynkiem do tej sytuacji jest na pewno pandemia, ale to nie jedyny jej efekt w sektorze komunikacji marketingowej. - Negatywny trend waloryzowania ciągłego wzrostu w biznesie oraz COVID-19 stworzyły warunki, w których marketerzy i marketingowcy, często wspinają się na szczyty możliwości, by stworzyć kampanię obronną i zapewnić stabilność marki lub firmy. Tym właśnie wyzwaniom będą dedykowane kategorie Positive Influence, Non-Profit & Public Service oraz React & Defend - uzasadniają organizatorzy Effie Awards.Zmodyfikowana kategoria React & Defend ma na celu ocenę tych działań firm i marek, które w obliczu czynników wyłącznie zewnętrznych biznesowych lub pozabiznesowych, przyjęły taktykę broniącą pozycji na rynku. Są to kampanie niezwykle trudne do uchwycenia na poziomie KPI, ale także w słowach czy opisach.

- Nie znajdziemy w nich spektakularnych wzrostów sprzedaży czy zmian w wizerunku. Tutaj celem jest zachowanie statusu constans przy niesprzyjających warunkach. Pandemia przyczyniła się do tego, że działania defensywne, w końcu zaczęły być widoczne, zaczęto o nich mówić. To bardzo ważne z perspektywy doświadczenia i rozwoju całego sektora komunikacji marketingowej -  podkreślił Tomasz Bartnik z One Eleven, członek Komitetu Organizacyjnego Effie Awards, współtwórca zmian w kategorii specjalnej React & Defend.

W tej kategorii dla jurorów kluczowe będą: odpowiednia identyfikacja, opis i estymacja/ kwantyfikacja potencjalnego wpływu czynnika zewnętrznego, względem którego następuje reakcja lub obrona.W kategorii Positive Influence jurorzy będą oceniać działania zrealizowane przez sektor prywatny. Znajdą się tam wszelkiego rodzaju kampanie z obszaru zrównoważonego rozwoju ESG (Environmental, Social & Governance).

- Europa jest w ścisłej czołówce jeżeli chodzi o świadomość i realizację działań zrównoważonych. Trend ten rośnie w szybkim tempie, szczególnie ze względu na ramy regulacyjne, a także korzystanie z ratingu ESG przez banki czy inwestorów. Według Deloitte, w związku z wybuchem pandemii COVID-19 modele biznesowe, uwzględniające czynniki ESG, są mniej narażone na negatywny wpływ zakłóceń spowodowanych, np. technologią czy regulacjami, co w perspektywie długoterminowej zapewnia im przewagę konkurencyjną. Ponadto, ostatnie miesiące pokazują, że firmy uwzględniające czynniki związane z ochroną środowiska, kwestiami społecznymi i ładem korporacyjnym są w wielu przypadkach lepiej przygotowane na zarządzanie kryzysowe - powiedziała Barbara Niedziela, strategy director z Agencji 2012, członkini Komitetu Organizacyjnego Effie Awards 2021, współtwórczyni kategorii Positive Influence.

Do kategorii Positive Influence powinny być zgłaszane działania komunikacyjne podmiotów o profilu komercyjnym oraz fundacji podmiotów o profilu komercyjnym, które w ramach swojej działalności w istotny sposób wspierały działania pro społeczne, pro środowiskowe, różnorodne zmiany systemowe wynikające np. z Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Cause). Będzie to także kategoria dla zgłaszania całościowych programów marketingowych podmiotów o profilu komercyjnym, które działania pro społeczne, pro środowiskowe wpisały we własną filozofię funkcjonowania na rynku (Purpose).

#NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/effie-awards-2021-kategoria-young-audience,7170356518410369a##

Non-Profit & Public Service to kategoria dla kampanii prowadzonych przez organizacje pozarządowe, administrację publiczną, NGOs lub grupy nieformalne. Obejmuje wszelkie działania komunikacyjne tworzone w interesie społecznym/ publicznym, wspierające ważne wartości lub idee – edukacja, świadomość, zmiana postaw społecznych.

Prace do Effie Awards można zgłaszać maksymalnie do 23 lipca br.

Przewodniczącym jury tegorocznej edycji Effie Awards został Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu