Agencja Grey Worldwide Warszaw otrzymała w sumie sześćnominacji. Po trzy nominacje zdobyły DDB Warszawa, Just, JWT, LeoBurnett Warszawa, McCann Erickson Warszawa, Publicis, Saatchi &Saatchi, TBWA, Testardo Red Cell i Young & Rubicam. Dwienominacje otrzymały natomiast BBDO Warszawa, Brain i G7. Po jednejnominacji przypadło BNA, DougFaberFamily, Euro RSCG, Legend Group,Lowe GGK, PZL, Red8 Communications Group, Tomorrow i Zero 7.
Lider w liczbie nominacji wśród domów mediowych, czyli MediaComzdobył ich dziewięć. Siedem nominacji przypadło Mediaedge:cia, pięćotrzymał Starcom, zaś po dwie MindShare, Universal McCann iZenithOptimedia Group. Po jednej nominacji zdobyły Guideline iPanMedia Western.
W dniach 7 i 10 września jury na posiedzeniu w PałacykuSobańskich oceni prace nominowane, pod kątem przyznania im nagród.Członkami jury jak co roku są przedstawiciele reklamodawców,agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści,reprezentanci firm badawczych i nauki. Jury dla agencji reklamowychliczy 80 osób, a dla domów mediowych 40.

Nagrody wręczone zostaną na gali finałowej, która się odbędzie22 października w Warszawie.
Effie Awards to odbywający się co roku konkurs efektywności wreklamie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampaniereklamowe. Nagroda w USA przyznawana jest od 1970. Polską edycję od1999 roku prowadzi Stowarzyszenie Agencji Reklamowych.











