eMarketer: wciąż szybki wzrost na rynku e-commerce w Europie Zach.

Wielka Brytania od dawna dominuje na zachodnioeuropejskim rynku e-commerce, generując ponad połowę rocznego przychodu. Wkrótce sytuacja ma się jednak zmienić, jako że coraz bardziej na znaczeniu zyskują Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania.

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma eMarketer prognozuje, że w 2013 roku łączny przychód ze sprzedaży online w ww. krajach sięgnie 121,5 miliarda dolarów i po raz pierwszy w historii będzie wyższy niż w Wielkiej Brytanii.

W roku 2015 na wszystkich pięciu największych rynkach Europy Zachodniej (EU5) przychód wzrośnie do 343,5 miliarda dolarów, z czego 58,2 proc. (199,9 mld USD) będzie pochodzić z Francji, Niemiec, Włoch i Hiszpanii.

grafika

Jednocześnie odsetek internautów robiących zakupy online cały czas jest w krajach Europy Zachodniej mocno zróżnicowany. W Wielkiej Brytanii i Niemczech w zeszłym roku w sieci kupowało prawie lub ponad 3/4 internautów. Niedaleko w tyle pod tym względem była Francja, ale dużo niższe wskaźniki odnotowano w Hiszpanii i we Włoszech, gdzie przewiduje się też ich powolny wzrost w najbliższych latach.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele