empik.com kończy 18 lat i świętuje blisko 15 milionów transakcji online

Ponad 350 tysięcy produktów z 13 kategorii oferuje obecnie swoim klientom empik.com, co czyni go jednym z największych sklepów internetowych w Polsce. empik.com zrealizował blisko 15 milionów transakcji[1], a w zeszłym roku połowa zakupów była dokonana z urządzeń mobilnych. Rozwój i zmiany empik.com obrazują trendy w zakupach internetowych Polaków na przestrzeni 18 lat.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

18 lat empik.com w liczbach

Dane wewnętrzne potwierdzają silną pozycję empik.com – odnotował on łącznie 3,3 miliardy odsłon, 503 miliony wizyt i 15 milionów transakcji. Dynamikę rozwoju empik.com obrazują dane z ostatnich 12 miesięcy: liczba odsłon wyniosła 584 miliony, wizyt – 97 milionów i transakcji – ponad 3 miliony. Takie wyniki to zasługa nowych rozwiązań, które miały swój debiut w ubiegłych miesiącach. Najważniejsze z nich to program lojalnościowy Mój Empik i rozwiązanie „One Click Buy”, zezwalające na dodanie karty płatniczej do konta klienta, by kolejne zakupy finalizować jednym kliknięciem. Istotne było również wprowadzenie aplikacji mobilnej.

– Jedna trzecia klientów skorzystała mobilnie z empik.com w tym roku, dlatego otwarcie się na wielokanałowość było naturalnym kierunkiem rozwoju sklepu – mówi Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce Empiku – Obok programu Mój Empik, który nasi klienci zdążyli już polubić, uruchomiliśmy nową aplikację mobilną Empik, umożliwiającą przeglądanie bogatej oferty produktowej sklepu oraz wygodne zakupy mobilne. Aplikacja funkcjonuje także w trybie offline i zezwala na wyszukanie najbliższego salonu Empik i sprawdzenie lokalizacji produktu w salonie. 

Kultura 24 godziny na dobę

Prawie połowa Polaków (48%) deklaruje kupowanie online, a książki, płyty i filmy to druga, najczęściej kupowana w Internecie kategoria produktów[2]. Użytkownicy empik.com, od początku istnienia sklepu spędzili na jego stronie łącznie 4,5 tysiąca lat – przeglądając oferty, czytając opinie o produktach i dokonując zakupów. Bogaty asortyment oraz infolinia czynna 24 godziny na dobę przez cały tydzień sprawiają, że empik.com znajduje się w czołówce najczęściej odwiedzanych sklepów internetowych w Polsce.  

– Od lat siłą empik.com jest to, że udostępnia kulturę każdemu, bez względu na miejsce zamieszkania – zauważa Szymon Bujalski – 18 lat serwisu na rynku to zasługa wiernych klientów. Urodziny empik.com to tak naprawdę ich święto, dlatego z tej okazji wprowadzamy atrakcyjne rabaty do -70% z różnych kategorii.  

Promocja trwa do wyczerpania zapasów i obejmuje kategorie: Książka, Muzyka, Film, Zabawki, Dziecko, Zdrowie i Uroda, Elektronika. Do każdego zakupu powyżej 69zł klienci otrzymają torbę empik.com.

[1] Dane na podstawie Google Analytics za okres 2006-2016.

[2] Badanie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, kwiecień 2016. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu