Empik otworzy salon w kultowym pawilonie w centrum Warszawy

Trwają prace nad renowacją kultowego pawilonu Cepelii u zbiegu Alei Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej w Warszawie. Powstanie w nim najnowocześniejszy, trzypiętrowy salon sieci Empik. Jego otwarcie planowane jest na przełom roku.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Empik otworzy salon w kultowym pawilonie w centrum Warszawy

Modernistyczny pawilon handlowy Cepelia, zbudowany w latach 60., odzyska blask dzięki kompleksowej renowacji zgodnej z pierwowzorem i zachowaniem charakterystycznych elementów elewacji i wnętrza. - Obecność Empiku sprawi, że budynek wróci na handlową mapę Polski i zyska ponownie swój kulturalny pierwiastek. Dzięki nowoczesnym przeszkleniom sklep będzie zachęcać przechodniów do odwiedzenia nowej, znów otwartej na Warszawę Cepelii - podano w komunikacie.

Sieć poszukiwała lokalizacji na salon w Śródmieściu Warszawy po zamknięciu flagowego sklepu w pasażu handlowym Wars Sawa Junior w 2020 r. W 2022 r. zamknięto z kolei salon przy Nowym Świecie. Jedynym Empikiem w ścisłym centrum miasta pozostawał salon w centrum handlowym Złote Tarasy.

- Warszawa ma szczególne miejsce w naszej ponad 75-letniej historii – to tu stawialiśmy pierwsze kroki, a dziś jesteśmy obecni aż w kilkudziesięciu różnorodnych lokalizacjach. Ten salon będzie jednak wyjątkowy – najnowocześniejszy, flagowy Empik w historycznym budynku Cepelii stanie się wizytówką naszej marki - mówi Ewa Szmidt, prezeska Grupy Empik.

- Na przełomie roku oddamy w ręce klientów aż trzy piętra do kulturalnych poszukiwań i codziennych zakupowych inspiracji, ale także wyjątkowe miejsce do spotkań z twórcami. To wszystko w desingerskim, przyjaznym wnętrzu z widokiem na centrum miasta - dodaje.

Nowy Empik na zbiegu ulicy Marszałkowskiej i Alei Jerozolimskich o łącznej powierzchni blisko 1300 metrów kw., zajmie trzy poziomy: -1, parter i 1. piętro. Oprócz przestrzeni handlowej, w salonie znajdzie się także multimedialna ekspozycja i mała czytelnia. W salonie pojawi się także specjalna strefa umożliwiająca organizację wydarzeń z udziałem twórców.

- To nowy rozdział w historii kulturalnych spotkań w Empiku. Stale unowocześniamy formułę wydarzeń, aby angażować i docierać do coraz szerszego grona widzów, zainteresowanych nie tylko tradycyjną kulturą, ale też nowymi formami jej doświadczania. Dzięki otwarciu flagowego Empiku w Cepelii z przestrzenią dedykowaną wydarzeniom, Warszawa zyska ważny punkt na swojej kulturalnej mapie. Wyjątkowe premiery książek, płyt czy produkcji audio, sesje autografów, podcasty na żywo, ale też nowe autorskie cykle wydarzeń - te unikalne doświadczenia już wkrótce będą dostępne dla odwiedzających nowy Empik w Śródmieściu oraz odbiorców w całej Polsce, dzięki hybrydowej formule spotkań i popularnym transmisjom online - tłumaczy Jakub Piotrkowicz, director of entertainment & digital content w Grupie Empik.

W nowym sklepie dostępne będą także usługi click&collect (ekspresowa rezerwacja produktów z odbiorem w salonie po 2h), darmowa dostawa zamówień z Empik.com do salonu, również w opcji ekodostawy bez opakowań czy usługa Premium Pay&Go umożliwiająca finalizację zakupów w aplikacji Empik, bez konieczności podchodzenia do kasy.

Empik ma ponad 350 salonów w Polsce

Empik kontynuuje ekspansję, zarówno w dużych miastach, jak i małych miejscowościach. W ubiegłym roku sieć salonów powiększyła się o kolejnych 21 lokalizacji, z czego pięć w samej Warszawie, pod szyldami Empik oraz Papiernik by Empik.

- Zamknęliśmy 2023 rok liczbą ponad 350 salonów w całej Polsce, a tylko w tym roku planujemy otwarcie kolejnych 30 lokalizacji. Koncentrujemy się mocno na zagęszczaniu sieci, aby dotrzeć z ofertą w miejsca, gdzie nie ma jeszcze Empiku, jednak równolegle od dłuższego czasu poszukiwaliśmy nowej flagowej lokalizacji w warszawskim Śródmieściu. Z uwagi na powierzchnię i przeznaczenie handlowe, jak również kulturalne dziedzictwo i znaczenie dla historii Warszawy, budynek Cepelii był dla nas naturalnym wyborem - mówi Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny retail w Grupie Empik. 

Otwarcie salonu Empik w Cepelii pod adresem Marszałkowska 99/101 planowane jest na przełomie 2024 i 2025 roku.

Prace budowlane prowadzone są w ścisłej współpracy z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Właścicielem, głównym inwestorem i wykonawcą w zakresie całego budynku, infrastruktury i otoczenia jest spółka Sienna 111.

Za projekt rewitalizacji pawilonu Cepelii odpowiada pracownia „Bernatek Architekci”. W transakcję najmu zaangażowane były również firmy doradcze Cushman & Wakefield oraz Colliers, reprezentujące wynajmującego.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online