Empik wprowadza Premium Free z darmowymi dostawami, w pełnym Premium 6 miesięcy Empik Music za darmo

Grupa Empik obok działającej od roku usługi Empik Premium uruchamia darmową opcję Premium Free obejmującą dostawy zamówień za minimum 40 zł do salonów, Paczkomatów i innych punktów odbioru, specjalne promocje, a także dostęp do podcastów oraz ponad 200 audiobooków i e-booków. - Liczymy, że nasi klienci będą częściej korzystać z zakupów na Empik.com - opisuje Piotr Frankowski, szef tej usługi.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Empik wprowadza Premium Free z darmowymi dostawami, w pełnym Premium 6 miesięcy Empik Music za darmo

Usługa Empik Premium została wprowadzona w sierpniu ub.r. Obejmuje m.in. darmową dostawę zakupów ze sklepu internetowego Empiku o wartości powyżej 40 zł kurierem, do punktów odbioru (m.in. salonów Empik, Paczkomatów, placówek Poczty Polskiej i stacji Orlen), dostęp do ponad 13 tysięcy e-booków audiobooków oraz podcastów z oferty Empik Go oraz stałą 15-procentową zniżkę na książki, muzykę, filmy, zabawki, artykuły papiernicze i kreatywne oraz kolekcje Empiku w salonach stacjonarnych, do 20 proc. zniżki na setki tysięcy produktów z etykietą Premium w Empik.com, a także zwrot 3 proc. wydatków na zakupy.

Użytkownicy Empik Premium dostają też 20-procentową zniżkę na bilety w kinach Helios i ofertę Empik Foto oraz mogą w przedsprzedaży kupować w Empik Bilety i Going bilety na koncerty i wydarzenia.

Empik Premium Free zastępuje Mój Empik

2 września Empik rozszerza „rodzinę” Empik Premium i wprowadza opcję Free obejmującą darmowe dostawy zakupów o wartości ponad 40 zł do salonów, Paczkomatów i punktów odbioru, specjalne promocje oraz dostęp do podcastów i ponad 200 klasycznych tytułów audiobooków i e-booków z Empik Go. W ramach Empik Premium Free dostępne też będą dodatkowe promocje - na początek oferta „drugi produkt za pół ceny” w kategorii książka, muzyka i film.

Empik Premium Free zastąpi działający od czterech lat program lojalnościowy Mój Empik, jego ponad 5 mln użytkowników będzie mogło korzystać z nowej usługi bez dodatkowej aktywacji. Do Empik Premium Free mogą też oczywiście dołączyć nowe osoby.

- Tworzymy jedno spójne rozwiązanie, które pozwala klientom w łatwy sposób zidentyfikować, który wariant naszej oferty i pakietu benefitów lepiej odpowiada ich potrzebom, preferencjom czy częstotliwości zakupów: Empik Premium Free czy Empik Premium - opisuje Piotr Frankowski, szef Empik Premium.

- Chcemy znieść główną barierę przed dokonywaniem częstych zakupów w e-commerce, którą jest koszt dostawy. Wierzymy, że Empik Premium Free zmieni standard w polskim e-commerce - dodaje.

- W Empik Premium Free dajemy przede wszystkim wygodę i łatwość: przy pojedynczym zakupie internetowym już od 40 zł nie trzeba dopłacać za dostawę do Paczkomatów czy punktów odbioru. Chcemy rozwijać strategię omnikanałową: niezależnie czy klient kupuje w salonie stacjonarnym, sklepie internetowym na komputerze czy w aplikacji mobilnej - komentuje Karol Ignatowicz, dyrektor ds. transformacji Grupy Empik. - Natomiast w Empik Premium oferujemy dodatkowo  stałe zniżki w salonach oraz na empik.com i w aplikacji mobilnej, dostawy kurierem oraz szeroki dostęp do ekosystemu treści cyfrowych, który będziemy dalej rozwijać - wylicza.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/empik-junior-warszawa-zamniety-sklep-dlaczego-w-br-piec-nowych-salonow,7170487406872193a ##

Użytkownicy Empik Premium oszczędzili 150 mln zł

W połowie marca w związku z epidemią Empik pozwolił przez 60 dni za darmo korzystać z Empik Premium, potem ten okres przedłużono jeszcze do łącznie pięciu miesięcy. Menedżerowie firmy podają, że tylko przez pierwsze kilka tygodni dostęp do Empik Premium aktywowało ponad 600 tys. osób.

- Dzięki Empik Premium klienci zaoszczędzili już ponad 150 mln złotych, przeczytali i przesłuchali 2 miliony e-booków i audiobooków w aplikacji Empik Go, wykonali 1,5 mln promocyjnych odbitek zdjęć w Empik Foto. Popularność Empik Premium przerosła nasze oczekiwania - komentuje Karol Ignatowicz. - Polacy docenili możliwość korzystania z darmowej dostawy, zniżek na zakupy czy dostępu do książek cyfrowych. Wiedząc, jak ważne są dla klientów te korzyści, obok Empik Premium uruchomiliśmy całkowicie bezpłatny program Empik Premium Free - tłumaczy.

Obecnie w Empik Premium pojawi się nowa opcja: 6-miesięczny darmowy dostęp do uruchomionej w maju aplikacji streamingowej Empik Music (poprzednio był 2-miesięczny darmowy dostęp).

Przedstawiciele Empiku podkreślają, że historycznie użytkownicy Empik Premium dzięki zniżkom i darmowym dostawom oszczędzali w miesiącu średnio 50 zł. Natomiast koszt tej usługi to 9,99 zł przy zakupie na miesiąc oraz w ramach obecnej promocji: 29,99 zł za 6 miesięcy, a 39,99 zł za 12 miesięcy.

grafika

Empik zachęca do częstszych zakupów

- Oceniamy, że Empik Premium Free pozytywnie wpłynie zarówno na lojalność naszych klientów, jak i częstotliwość zakupów na empik.com oraz w aplikacji mobilnej. - zaznacza Piotr Frankowski.

Empik nie podaje, na ile szacuje koszty pokrywania kosztów dostaw zakupów realizowanych przez użytkowników Empik Premium Free. - Naszymi priorytetami w całym Empik Premium są częstotliwość zakupów i wartość koszyka zakupowego - podkreśla Piotr Frankowski. - Już przed pandemią obserwowaliśmy, że u klientów po przystąpieniu do Empik Premium mocno rosła wartość zakupów w Empiku, co oznacza, że program odpowiadał ich oczekiwaniom. A z tej usługi korzystali zwłaszcza klienci, którzy już wcześniej kupowali dużo i często - opisuje.

Firma nie obawia się, że po udostępnieniu Empik Premium Free zmaleje liczba użytkowników płatnej wersji Empik Premium. - Z naszej perspektywy obie wersje programu  pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby i zachowania zakupowe naszych klientów. Jednocześnie będziemy w stanie zaadresować większą grupę odbiorców. Przewidujemy, że przepływy klientów między programami mogą wystąpić w obie strony - ocenia Karol Ignatowicz.

Duże wzrosty e-commerce w czasie pandemii

Po wprowadzeniu obostrzeń pandemicznych w połowie marca do początku maja została zamknięta zdecydowana większość stacjonarnych salonów Empik, działało jedynie ponad 40 punktów poza centrami, dworcami i pasażami handlowymi.

W tej sytuacji mocno w górę poszła sprzedaż internetowa Empiku. – W zależności od kategorii są to procentowo dwu- lub trzycyfrowe wzrosty. Również klienci, którzy nie przystąpili do Empik Premium, odwiedzali nasz sklep internetowy dużo częściej, pojawiło się znacznie więcej nowych użytkowników. Wzrosty notowaliśmy we wszystkich segmentach klientów - mówi Karol Ignatowicz.

- W przypadku usługi Empik Premium wzrosty były jeszcze wyższe, także wśród klientów korzystających z darmowego dostępu. Po udostępnieniu Empik Premium za darmo zaskoczyła nas skala popularności tej usługi - opisuje Piotr Frankowski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/empik-spolka-kolporterska-wplywy-z-prasy-36-proc-proc-w-gore-3-9-mln-zl-zysku,7170490892584577a ##

Empik mocno stawia na swoją aplikację mobilną. Użytkownicy mają w niej dostęp do historii zakupów oraz do ofert promocyjnych z różnych kategorii – oprócz książek, muzyki i filmu, także m.in. domu i ogrodu, zabawek, sportu oraz zdrowia i urody. Użytkownicy mają także możliwość zwrotu towaru bez fizycznego paragonu w ciągu 30 dni.

Od 7 września użytkownicy aplikacji mobilnej mogą również otrzymać w sklepach czasowy rabat 5 proc. na nieprzecenione produkty.

W ub.r. ok. 40 proc. przychodów detalicznych Grupy Empik wygenerowano z e-commerce. - W tym roku będzie to więcej, przy czym bieżący rok nie jest reprezentatywny, bo lockdown zaburzył sprzedaż stacjonarną - zaznacza Ignatowicz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"