Najnowszy raport wskazuje, że liczba reklamacji zgłaszanych do Rzecznika Finansowego utrzymuje się na podobnym poziomie do tego sprzed roku. W okresie od 1 stycznia do 10 października 2015 roku (od 11.10 weszła w życie od wejścia w życie Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym) do Rzecznika Finansowego na ERGO Hestię, ubezpieczającą 2,4 miliona ubezpieczonych klientów, wpłynęło 781 reklamacji, co stanowiło 9,3% udziału w skargach na całym rynku ubezpieczeniowym w Polsce. Wskaźnik reklamacji jest liczony jako stosunek liczby reklamacji do udziału w rynku ubezpieczeniowym – im niższy wskaźnik, tym mniej powodów do niezadowolenia mają klienci.
ERGO Hestia zanotowała najniższy wskaźnik skarg już w siódmym raporcie Rzecznika. – Na specjalnie stworzonej stronie internetowej pokazujemy działania, dzięki którym ubezpieczając naszych klientów jesteśmy z nimi w otwartym dialogu, Troska, jaką kierujemy się oferując indywidualny poziom opieki, przekłada się na Najwyższy Standard Ochrony – mówi Mikołaj Kunica, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii. Wszyscy, którzy nam zaufali, mają możliwość bezpośredniego kontaktu z jedynym na rynku ubezpieczeniowym Rzecznikiem Klienta. Uważnie słuchamy tych uwag, a na ich podstawie wprowadziliśmy już ponad 600 usprawnień. Troska o klienta zaczyna się już na etapie produktu, kiedy dajemy możliwość dobrania ubezpieczenia szytego na miarę, a najwyższa jakość ochrony odzwierciedla się w zadowoleniu klientów z poziomu likwidacji szkód. W tym obszarze mamy najlepszy wynik na rynku, a klienci polecają naszą usługę dwa razy częściej niż drugiej w tym zestawieniu firmy na rynku – dodaje Mikołaj Kunica.

Pierwsze miejsce w rankingu Rzecznika Finansowego jest kolejnym wyróżnieniem, jakie ERGO Hestia otrzymała w krótkim czasie za otwartość na dialog z klientami. Komisja Nadzoru Finansowego uznała niedawno ERGO Hestię za Instytucję finansową przyjazną mediacji: „(…) za kontynuację otwartej postawy promediacyjnej i wyrażanie zgód na mediacje w przypadku zdecydowanej większości wniosków swoich klientów, kierowanych do Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF”.
dostarczył

infoWire.pl











