Magazyn poświęcony jest komunikacji społecznej, zmianom na rynku mediów, technikom marketingu i public relations, procesom selekcji i przyswajania informacji, psychologii poznawczej i wspomaganiu edukacji.
W pierwszym numerze przeczytać można teksty Radosława Sikorskiego, Sławomira Jastrzębowskiego, Jarosława Kuźniara, Andrzeja Godlewskiego i Ediego Pyrka czy francuskich specjalistów z zakresu marketingu politycznego Jacquesa Seguela i Thierry'ego Sausseza.
Każdy tekst opatrzony jest abstraktem w języku angielskim i języku francuskim. Grafika pisma została przygotowana przez Fabiena Clairefond z „Le Figaro”.
Pierwsze wydanie „Nowych Mediów” liczy 224 stron i kosztuje 26 zł. Nabyć go można w wybranych punktach sprzedaży prasy i w księgarniach oraz w sklepie internetowym wydawcy. Poza wersją papierową zostały także przygotowane wersje elektroniczne, w tym na Kindle i tablety (za ich opracowanie odpowiadało wydawnictwo Helion).












