Telewizja Polska sprzedaje reklamy przy Euro 2024 i igrzyskach. Kupiono połowę czasu przy meczach Polaków

Choć Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2024 ruszają dopiero za niespełna 2 miesiące, już teraz zainteresowanie reklamodawców jest duże. Biuro reklamy Telewizji Polskiej wyprzedało już blisko połowę dostępnego czasu reklamowego przy meczach grupowych Polaków.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Telewizja Polska sprzedaje reklamy przy Euro 2024 i igrzyskach. Kupiono połowę czasu przy meczach Polaków
Robert Lewandowski podczas meczu z Meksykiem

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2024 odbędą się od 14 czerwca do 14 lipca. Mecze transmitowane będą w TVP1, TVP2 i TVP Sport oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. 

Mecze fazy grupowej rozgrywane będą o godz. 15., 18. i 21., zaś mecze fazy pucharowej o godz. 18. i 21. W Euro 2024 zagrają 24 drużyny, podzielone na 6 grup. Rozegranych zostanie 51 spotkań, z czego 45 będzie transmitowanych w prime time. 31 spotkań pokaże TVP1, 14 - TVP2 i 51 - TVP Sport. Faza grupowa obejmuje 36 spotkań, 1/8 finału - 8, ¼ finału - 4, półfinał - 2 i finał - 1. 

Sprzedaż wybranych meczów live UEFA Euro 2024 jest prowadzona w cenniku. Oferta reklamowa objęta jest sprzedażą łączoną (TVP1 + TVP2 + TVP Sport). Dla sprzedaży meczów obowiązują warunki klienta na 2024 rok, a pasma objęte dedykowaną ofertą na UEFA Euro 2024 są wyłączone z mechanizmu gwarancji średniej ceny.

Ponad 460 tys. zł za spot przy meczu Polaków 

Pierwszeństwo zakupu, do 10 marca, mieli oficjalni sponsorzy, którymi są: Alipay, Atos, Adidas, Betano, Booking.com, BYD, Coca-Cola Zero Sugar, Hisense, Lidl, Strauss, Unilever, Visit Qatar i Vivo. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpoczął się 11 marca. 

Najdroższe spoty to te emitowane przy meczach z udziałem polskiej reprezentacji. 16 czerwca Polacy zagrają z Holandią - spot przy tej transmisji kosztuje 386,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). Pięć dni później, 21 czerwca polska kadra zmierzy się z Austrią - spot kosztuje również 386,9 tys. zł. 25 czerwca odbędzie się mecz Francja - Polska. Wówczas za reklamę trzeba zapłacić 464,3 tys. zł.

Marcin Gudowicz, dyrektor biura reklamy TVP zapewnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że czas reklamowy przy meczach UEFA Euro 2024 cieszy się dużą popularnością. Dodaje, że bardzo pozytywnie na popyt wpłynął awans polskiej reprezentacji na to wydarzenie.
 
- Grupowe mecze Polaków mamy wyprzedane już w blisko 50 proc. Dzięki sprzedaży łączonej, tj. reklamodawca kupuje reklamę jednocześnie w TVP1, ale też w TVP Sport przekaz marketera może w 30 sekund dotrzeć nawet do 8 milionów widzów. To jedyna taka oferta na rynku - podkreśla Marcin Gudowicz. Zaznacza, że zainteresowanie cieszą się też mecze innych reprezentacji. - Rozmowy z marketerami i agencjami ciągle trwają, szczególnie, że minął okres pierwszeństwa zakupu przez oficjalnych sponsorów wydarzenia - dodaje.

Zaznacza, że BR TVP ma też bardzo dużo zapytań dotyczących oferty online. - Reklamodawcy zauważyli wysokie oglądalności meczów w internecie, ale też doceniają możliwości jakie dają niestandardowe formy sprzedaży, np. takie jak Google One Box. Przy tegorocznych Mistrzostwach Europy mamy też możliwość sprzedaży sponsoringu studiów meczowych - wylicza.

Blisko 280 mln zł z reklam przy Euro 2020, rusza sprzedaż reklam przy igrzyskach

Szefa biura reklamy TVP zapytaliśmy też, na jaki poziom przychodów z reklam przy Euro 2024 liczy nadawca, jednak nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Przypomnijmy, że na reklamach przy transmisjach z Euro 2020 (od 11 czerwca do 11 lipca 2021 roku) TVP zarobiła cennikowo 217,86 mln zł. Mecze rozgrywane w ramach turnieju na jej antenach śledziło średnio 2,76 mln osób, a przynajmniej fragment zobaczyło 26,45 mln widzów. Największą publiczność gromadziły spotkania Polaków oraz finał rozgrywek. 

Marcin Gudowicz dodaje, że dużym zainteresowaniem komercyjnym cieszą się w tym roku także letnie igrzyska olimpijskie, które odbędą się w Paryżu między 26 lipca a 11 sierpnia. - Poza stałymi pewniakami, jak lekkoatleci, czy kajakarki na Igrzyskach o medale powalczą największe polskie gwiazdy, w tym Iga Świątek oraz reprezentacje siatkarzy. To, wraz z europejską strefą czasową wydarzenia, buduje znacznie większe zainteresowanie marketerów niż miały poprzednie Igrzyska - podkreśla szef BR TVP. 

W tym momencie otwierana jest sprzedaż, ciągle jeszcze z pierwszeństwem dla oficjalnych sponsorów Igrzysk. Na najbliższe dni zaplanowane są spotkania z reklamodawcami i agencjami mediowymi. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online