TVP zaczyna nabór do Eurowizji. Wykonawcę wybierze wewnętrzna komisja, a nie zespół ekspertów

Telewizja Polska wystartowała z naborem wniosków do przyszłorocznego konkursu Eurowizji. Zgłosić może się każdy, a ostatecznego wyboru dokona wewnętrzna, pięcioosobowa komisja TVP. Polskiego reprezentanta na konkurs poznamy najpóźniej na początku stycznia.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
TVP zaczyna nabór do Eurowizji. Wykonawcę wybierze wewnętrzna komisja, a nie zespół ekspertów

Publiczny nadawca informuje, że do 20 listopada można nadsyłać zgłoszenia do 66. Konkursu Piosenki Eurowizja, który odbędzie się w maju 2022 r. we Włoszech. Może je wysłać każdy (dopuszczalni są soliści lub zespołu do 6 osób), wystarczy podpisać własnoręcznie formularz zgłoszeniowy, dołączyć notkę biograficzną, dwa zdjęcia i utwór w formacie MP3. Formularz jest do pobrania na stronie Eurowizja.tvp.pl.

- Zaleca się, by Wykonawcy zgłoszeni do Konkursu brali udział w pisaniu tekstu oraz komponowaniu zgłoszonego utworu – zastrzega TVP w regulaminie zgłoszeń.

Wybierze komisja, a nie zespół ekspertów

Co będzie dalej? Jak się dowiadujemy, Telewizja Polska powoła specjalną, 5-osobową komisję konkursową, która wyłoni laureata w dwuetapowym głosowaniu (w regulaminie nazywa się je „Krajowymi Eliminacjami”).

W pierwszym etapie każdy z członków komisji wybierze spośród nadesłanych zgłoszeń trzech wykonawców, którzy przejdą do drugiego etapu. Poza tym każdy z członków komisji może też dodatkowo zgłosić swojego kandydata, spoza zgłoszonych.

Wybór dokonywany przez komisję to nowa procedura. W br. Rafała Brzozowskiego jako reprezentanta na Eurowizję wyłoniono na podstawie na tyle niejasnych kryteriów, że już po ogłoszeniu decyzji zaczęły się spekulacje, kto właściwie w TVP decydował o tej kandydaturze. Telewizja Polska zapewniała, że o wyborze Rafała Brzozowskiego zdecydował jej zespół ekspertów, który oceniał piosenki, a nie wykonawców. Dementowała też doniesienia, jakoby wpływ na ten wybór miała żona Jacka Kurskiego. Nie podano, kto znalazł się w tym „gronie ekspertów”.

Reprezentanta poznamy w styczniu

W drugim etapie tegorocznego konkursu ta sama komisja przyznawać będzie punkty tym wykonawcom, którzy się zakwalifikują dalej. W tym etapie znajdzie się co najmniej trzech, a najwyżej 15 kandydatów.

Reprezentantem Polski podczas konkursu Eurowizji będzie osoba, która zdobędzie największą liczbę głosów komisji w tym etapie. Kto to będzie? Tego dowiemy się - w myśl regulaminu - najpóźniej 2 stycznia 2022 r.

Wyświetl ten post na Instagramie.                       Post udostępniony przez eurowizja.org | OGAE Poland (@eurowizjaorg)

Wcześniejszy termin ogłoszenia naszego kandydata to także nowość: nazwisko Rafała Brzozowskiego jako polskiego reprezentanta na Eurowizję 2021 poznaliśmy dopiero w marcu br. Nadawca nie przekazał też wówczas żadnych bliższych informacji o tym, jak wybrano Brzozowskiego do występu. Wiadomo było tylko tyle, że - inaczej niż w poprzednich latach - nie został zorganizowany otwarty konkurs. Ostatecznie w maju br. Brzozowski z piosenką „The Ride” nie awansował do finału konkursu Eurowizji.

W maju br. finał 65. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 1,48 mln widzów, o 330 tys. osób więcej niż zeszłoroczny finał. Występ polskiego reprezentanta w drugim półfinale śledziło 2,97 mln osób. Dla Telewizji Polskiej komentował go Marek Sierocki, w miejsce Artura Orzecha, z którym nadawca znacznie wcześniej rozwiązał umowę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]