Eurowizja hitem TVP1. „Wiadomości” przed „Faktami”

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Udział liderującej TVP1 w okresie od 9 do 15 maja 2016 roku zwiększył się o 2,59 pkt. proc. do 12,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 0,06 pkt. proc. i wyniósł 11,33 proc.

Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Wynik tej stacji to 10,38 proc., po jednak wzroście o 0,03 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,08 proc.; do góry o 0,19 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,09 proc. do 42,96 proc.

Z kolei sumaryczny udział top 20 stacji w badanym okresie wyniósł 73,20 proc., po wzroście o 1,94 proc.

grafika

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 0,13 pkt. proc. do 12,78 proc. Drugi był TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,77 proc., po wzroście o 0,29 pkt. proc.

Na ostatnią pozycję podium awansowała Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,89 proc., po wzroście o 2,99 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka, która spadła na miejsce czwarte (jednak do góry o 0,22 pkt. proc. do 8,13 proc.).

grafika

 

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 10 maja oglądało 6,28 mln widzów.

Drugie miejsce należało do serialu „Na dobre i na złe”, który dzień później do Dwójki przyciągnął średnio 4,79 mln widzów.

Podium uzupełnia finał 61. Konkursu Piosenki Eurowizji 2016 z 14 maja - transmisję w TVP1 śledziło 4,59 mln osób. Na kolejnym miejscu znalazł się II półfinał Eurowizji z 12 maja - (3,63 mln widzów; relacja w Jedynce).

Czołową piątkę uzupełniają kulisy „M jak miłość” - (3,50 mln widzów; emisja 10 maja w TVP2), a oczko niżej znalazł się serial  „Barwy szczęścia” - (3,46 mln widzów; 9 maja w TVP2).

Siódme miejsce zajął finałowy odcinek „Tańca z Gwiazdami”, który znalazł się na czele programów rozrywkowych (3,04 mln widzów; 13 maja w Polsacie).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 15 maja obejrzało 2,99 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 2,88 mln widzów (emisja 9 maja). Minimalnie więcej, bo 2,89 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress”.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 09.05.2016 - 15.05.2016 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 09.05.2016 - 15.05.2016 - grupa 16-49

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele