W niedzielę, 26 listopada br. o godz. 16.00 TVP1, TVP Polonia i TVP ABC transmitowały na żywo finał 21. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. Widowisko odbyło się w Nicei we Francji.
Średnia widownia relacji na trzech antenach wyniosła 1,86 mln osób. Przełożyło się to na 15,26 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (AMR na poziomie 476 tys. osób) oraz 11,34 proc. w grupie 16-59 (AMR - 721 tys. widzów) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-wygral-szansa-na-sukces-eurowizja-junior-2023,7169480311940737a ##
W TVP1 Eurowizję Junior 2022 śledziło średnio 1,65 mln widzów. W TVP Polonia było to 112 tys., a w TVP ABC - 101 tys.

Dla porównania, nadawany rok temu (tj. w niedzielę, 11 grudnia ub.r.) finał 20. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior śledziło na trzech antenach 1,87 mln osób. Przełożyło się to na 15,12 proc. udziału w 4+, 12,88 proc. w 16-49 oraz 12,04 proc. w grupie 16-59.
Maja Krzyżewska zajęła szóste miejsce
Zwyciężczynią 21. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior została Zoé Clauzure, reprezentantka Francji (zdobywając 228 punktów). Reprezentantka Polski - Maja Krzyżewska - uplasowała się na miejscu szóstym (124 pkt.).

Eurowizja Junior to widowisko muzyczne, w którym dzieci - reprezentanci państw należących do Europejskiej Unii Nadawców - prezentują utwory stworzone specjalnie na tę okazję.











