Facebook wyjaśnia krytykę Apple. „Pracujemy nad wdrożeniem nowych standardów”

Facebook prowadzi intensywną kampanię krytykującą Apple za zmiany w systemie iOS 14, które mają ograniczyć możliwość śledzenia zachowań użytkowników w sieci i targetowania reklam. Serwis przekazał Wirtualnemedia.pl opinię wyjaśniającą motywy swoich działań. - Nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji. Jesteśmy w trakcie opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm - zapowiada Facebook.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W środę Facebook zamieścił na stronach największych amerykańskich dzienników całostronicowe reklamy krytykujące Apple za zmiany w systemie iOS 14, które ograniczą możliwości śledzenia użytkowników w sieci i targetowania reklam. Największy na świecie serwis społecznościowy twierdzi, że staje w obronie mniejszych firm, w które w największym stopniu uderzą zapowiedziane zmiany.

grafika

Będą nowe standardy

Wraz ze wspomnianymi reklamami krytykującymi Apple Facebook kontynuuje swoją kampanię przeciwko zmianom w iOS 14, a jednym z jej elementów jest komunikat przesłany przez polskie biuro Facebooka do redakcji Wirtualnemedia.pl. Serwis wyjaśnia w nim dodatkowo motywy jakie kierują nim w konflikcie z Apple.

- W czerwcu 2020 r. firma Apple ogłosiła nową politykę ograniczającą skuteczność spersonalizowanych reklam, co znacznie utrudni małym i średnim firmom dotarcie do klientów, a w konsekwencji wpłynie na ich rozwój i zdolność do konkurowania z dużymi graczami - czytamy w komunikacie. - Jak pokazują badania Facebooka, jeśli przedsiębiorstwa nie będą miały dostępu do spersonalizowanych reklam, ich sprzedaż spadnie średnio o 60 proc. na każdego dolara wydanego na reklamy online.

Facebook zaznacza, że nowe rozwiązanie zmusi małe i średnie firmy do korzystania z subskrypcji i innych opłat za zakupy w aplikacji.

- Oznacza to, że Apple będzie czerpać zyski, a wiele darmowych usług będzie musiało zacząć pobierać opłaty lub wycofać się z rynku - przewiduje serwis. - Jednocześnie własna, spersonalizowana platforma reklamowa Apple nie będzie podlegać nowym zasadom.

Facebook wyjaśnia, że aby złagodzić wpływ nowych regulacji i wytycznych narzuconych przez Apple będzie kontynuować współpracę z organizacjami branżowymi - w tym World Wide Web Consortium (W3C), Partnership for Responsible Addressable Media (PRAM) i World Federation of Advertisers (WFA) w celu opracowania i wdrożenia nowych standardów, które pozwolą na większą ochronę prywatności, ale w sposób, który zapewni swobodny dostęp do treści i umożliwi rozwój małych firm.

- Facebook zamierza dostosować się do zmian, nie chcąc narażać biznesu obecnego na swojej platformie na reperkusje ze strony firmy Apple – czytamy w przesłanym komunikacie.

Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów). Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"