Facebook będzie blokować reklamy nierzetelnym firmom

Facebook będzie mógł blokować możliwość zamieszczania reklam w serwisie przez nierzetelne firmy. Nowa funkcjonalność będzie wykorzystywała opinie klientów niezadowolonych z jakości świadczonych usług.

pp / pap
pp / pap
Udostępnij artykuł:
Facebook będzie blokować reklamy nierzetelnym firmom

Zmiany w zasadach korzystania z Facebooka, które we wtorek weszły w życie, mają być kolejnym krokiem koncernu w stronę walki z nieprawidłowym wykorzystaniem udostępnianych przez Facebooka narzędzi reklamowych. Zdaniem firmy, mają one przede wszystkim być odpowiedzią na "negatywne doświadczenia zakupowe" klientów, którzy tracą pieniądze i zaufanie do serwisu - zauważa The Verge.

Przedmiotem zainteresowania Facebooka mają być przede wszystkim problemy związane z obsługą klienta, jakością produktów i czasem dostawy. Jeśli firma regularnie nie spełnia obiecywanych wcześniej standardów dla swojej działalności i zawodzi oczekiwania klientów, ryzyko problemów z zamieszczaniem reklam na Facebooku dla takiego podmiotu będzie wzrastać - wskazuje serwis.

W myśl nowych zasad korzystania z serwisu Facebooka będzie wysyłał powiadomienia użytkownikom, którzy dokonali zakupów dzięki reklamie zamieszczonej na platformie społecznościowej. Ma w nich być zawarta prośba o kompleksową ocenę transakcji. Klienci, którzy nabyli produkty dzięki reklamie na Facebooku będą mogli także zamieszczać komentarze na temat firm na specjalnie przygotowanych w tym celu stronach na platformie społecznościowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że będzie kontaktował się z firmami celem wyjaśnienia negatywnych opinii i problemów, o ile będą one dotyczyły znaczącej liczby klientów. Jeśli notowania firmy nie poprawią się po ostrzeżeniu ze strony Facebooka, serwis zacznie ograniczać liczbę reklam, którą dana firma może zamieścić w ramach platformy. W ostateczności, jeśli wezwania do poprawy jakości świadczonych usług nie powiodą się, firma może być całkowicie wykluczona z możliwości reklamowania się na Facebooku.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

 

pp / pap
Autor artykułu:
pp / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa