Facebook, Fotka i NK.pl przyciągają najbardziej. GG, Google+ i Ask.fm w dół - mocno w górę Musical.ly i WhatsApp (TOP16)

Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem społecznościowym, natomiast wśród aplikacji ustępuje wyodrębnionemu z niego Messengerowi. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały GG, Google+ i Ask.fm, a duże wzrosty - Wykop.pl, LinkedIn i Musical.ly. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciągają Facebook, Fotka.com i NK.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W maju br. przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło w naszym kraju 21,69 mln realnych użytkowników, czyli 79,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na portalu 3,47 mld odsłon, a każdy spędził tam średnio 5 godzin, 43 minuty i 32 sekundy - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Facebook jest zdecydowanym liderem wśród serwisów społecznościowych w każdej z tych statystyk. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - zajmująca pod tym względem drugie miejsce Fotka.com zanotowała 188,5 mln odsłon, czyli 18 razy mniej niż Facebook.

Z Fotki przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny, 4 minuty i 33 sekundy. Na NK.pl ten wskaźnik wyniósł 2 godziny, 51 minut i 32 sekundy, a na GG.pl - 2 godziny, 10 minut i 41 sekund. Natomiast z pozostałych witryn poziom 20 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego przekroczył Wykop.pl (34 minut i 5 sekund).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-onet-rasp-znow-przed-wirtualna-polska-w-dol-interia-gemius-pbi-z-maja,7171439535114369a ##

Zasięgowo kolejne miejsca za Facebookiem zajęły Instagram (5,93 mln użytkowników), Twitter (4,42 mln) i Wykop (3,97 mln). Po ponad dwa miliony odwiedzających zanotowały Goldenline.pl (2,56 mln), LinkedIn.com (2,41 mln) i Pinterest.com (też 2,41 mln), a po ponad milion -  NK.pl (1,46 mln) i Google+ (1,39 mln).

W zestawieniu znalazło się pięć polskich serwisów i siedem globalnych. Mają one różne pozycjonowanie, np. Instagram i Pinterest są oparte na treściach graficznych i wideo, Goldenline i LinkedIn.com dotyczą aktywności zawodowych, NK.pl od przejęcia przez Grupę Onet skupia się na grach internetowych, a z Fotki i Ask.fm korzystają głównie nastolatki i dwudziestolatkowie.

grafika

Na komputerach Facebook miał w maju 17,73 mln użytkowników, 1,77 mld odsłon oraz 5 godzin, 2 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Instagram przy 3,72 mln użytkowników zanotował 52,63 mln odsłon oraz 25 minut i 17 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Twitter przy 3,08 mln użytkowników - 31,39 mln odsłon oraz 12 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na NK.pl użytkownik spędził średnio 3 godziny, 54 minuty i 42 sekundy, a na Fotka.com - 3 godziny, 10 minut i 23 sekundy. Za to Goldenline.pl zanotowało tylko 2 minuty i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Ask.fm - 4 minuty i 19 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 13,06 mln internautów, którzy wykonali w serwisie 1,69 mld odsłon oraz korzystali z niego średnio po 2 godziny, 39 minut i 37 sekund.

Dłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 4 godziny, 16 minut i 50 sekund - osiągnęła Fotka. Witrynę odwiedziło 229,9 tys. internautów, wykonując w niej 94,98 mln odsłon. To ponad trzy razy więcej odsłon niż Wykop.pl (30,37 mln przy 1,99 mln użytkowników) i Instagram (29,56 mln przy 2,97 mln użytkowników).

grafika

Facebook zanotował w skali roku spadki o 2,66 pkt proc. zasięgu, 1,71 mld odsłon oraz godzinę i 21 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 3,2, 33,1 i 29,1 proc. w dół). Podobnie zmalały statystyki Twittera: o 0,44 pkt proc. zasięgu, 28,22 mln odsłon oraz 14 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,6, 40,4 i 60,7 proc. w dół).

Natomiast Instagram.com przy wzroście zasięgu o 3,57 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadki liczby odsłon o 132,26 mln (61,7 proc. w dół) oraz średniego czasu korzystania o 9 minut i 54 sekundy (50,7 proc. w dół).

Wykop.pl zyskał w skali roku 1,96 pkt proc. zasięgu, 17,2 mln odsłon oraz 5 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 15,6, 32,6 i 17,7 proc. w górę). LinkedIn osiągnął wzrost zasięgu o 1,07 pkt proc. (czyli 13,8 proc.), a Goldenline - o 0,94 pkt proc. (12 proc.). Pierwszy serwis zanotował przy tym minimalne spadki liczby odsłon i średniego czasu korzystania, a drugi - niewielkie wzrosty.

Z kolei Google+ straciło 3,35 pkt proc. zasięgu, 6,33 mln odsłon oraz 6 minut i 55 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 39,8, 58,3 i 54,5 proc. w dół). NK.pl przy minimalnym wzroście zasięgu zanotowała spadki o 44,18 mln odsłon oraz 48 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania (to 39,6 i 22, proc. w dół). Natomiast GG.pl straciło 0,44 pkt proc. zasięgu (27,8 proc. w dół).

Natomiast w przypadku Ask.fm zasięg zmalał o 1 pkt proc., liczba odsłon - o 8,88 mln, a średni czas korzystania - o 58 minut i 20 sekund, co oznacza spadki aż o 61, 92,4 i 94,3 proc.

grafika

Większość platform społecznościowych działa jako aplikacje mobilne (WhatsApp i Snapchat wyłącznie w tej formie), a GG także jako aplikacja na komputery.

Zdecydowanie najpopularniejsze są Messenger i Facebook - w maju pierwsza aplikacja miała 10,42 mln użytkowników, a druga - 8,31 mln. Z WhatsAppa skorzystało 4,49 mln internautów, więcej niż w przypadku Instagrama (3,21 mln), Google+ (3,02 mln) i Snapchata (1,78 mln).

Aplikacja Google na komputery zanotowała 1,1 mln użytkowników, pięć razy więcej niż aplikacja mobilna tej platformy (211,1 tys.).

grafika

W skali roku Messenger stracił 3,75 pkt proc. zasięgu (to 9 proc. w dół), a Facebook - 3,54 pkt proc. (10,4 proc.).

Relatywnie jeszcze większe spadki zanotowały Google+ (5,38 pkt proc., czyli 32,8 proc.), GG na komputery (1,12 pkt proc., czyli 21,8 proc.) i mobilne GG (0,86 pkt proc., czyli 52,8 proc.).

Za to zasięg Musical.ly wzrósł o 1,31 pkt proc., a więc aż o 137,9 proc. Natomiast WhatsApp zyskał 4,15 pkt proc. (to 33,9 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące