Platforma Facebook Gaming funkcjonuje na Facebooku od pewnego czasu oferując dostęp do gier z poziomu serwisu i w wersji mobilnej. Z kolei w kwietniu br. Facebook udostępnił nową aplikację Facebook Gaming przeznaczoną głównie do oglądania rozgrywek z gier, podobnie jak to się dzieje w serwisie Twitch.
Gry z chmury w Facebook Gaming
Teraz Facebook poinformował, że wprowadza do oferty nowe gry dostępne bezpośrednio z chmury, które nie wymagają instalacji i pozwalają na natychmiastową rozgrywkę.
Z nowych tytułów można korzystać zarówno w telefonach komórkowych, jak i z poziomu desktopowej przeglądarki internetowej.

Wszystkie wprowadzane obecnie tytuły są darmowe, będą jednak umożliwiały mikropłatności oraz wyświetlały krótkie reklamy. Facebook zaznacza, że oferując nowe gry nie zamierza na ich potrzeby uruchamiać żadnej oddzielnej platformy do ich obsługi. Wszystkie mają być dostępne bezpośrednio w serwisie, na razie jednak jedynie w wybranych kilku stanach w USA.
Obecnie dostępnych jest jedynie 5 tytułów: Asphalt 9: Legends, Mobile Legends: Adventure, PGA TOUR Golf Shootout, Solitaire: Arthur’s Tale oraz WWE SuperCard. Nie wiadomo kiedy oferta zostanie rozszerzona i w jakim terminie trafi także do polskich użytkowników.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).












