Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami bez reklam w Europie

Meta, właściciel platform społecznościowych Facebook i Instagram rozważa uruchomienie płatnych subskrypcji swoich aplikacji, które będą pozbawione reklam.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami bez reklam w Europie

„The New York Times” donosi, że Meta rozważa płatną subskrypcję swoich produktów w mediach społecznościowych - Instagrama i Facebooka. Ma to być próba rozwiania obaw Unii Europejskiej dotyczących prywatności danych i reklam. Jak na razie nie są znane żadne informacje na temat ceny subskrypcji ani daty premiery, nie jest także potwierdzone, czy takie rozwiązanie zostanie faktycznie wprowadzone. 

W pierwszej kolejności planowane jest wprowadzenie modelu płatnego dla mieszkańców Unii Europejskiej. Europejscy użytkownicy będą mogli wybrać płatne opcje Facebooka i Instagrama bez reklam lub nadal korzystać z wersji bezpłatnych.

Meta nie skomentowało doniesień “The New York Times”. 

Firma walczy z UE i innymi europejskimi organami regulacyjnymi w związku z rzekomymi naruszeniami prywatności wynikającymi z usług śledzenia reklam i przesyłania danych. Irlandzka Komisja Ochrony Danych nałożyła na Meta karę w wysokości 1,3 miliarda dolarów za przesyłanie danych europejskich użytkowników do USA, co stanowi naruszenie RODO. Stany Zjednoczone i UE podpisały w lipcu umowę o przekazywaniu danych, łagodzącą ograniczenia nałożone na platformy mediów społecznościowych.

Meta zaczęła już oferować możliwość rezygnacji z reklam ukierunkowanych w UE i podobno zaproponowała pójście dalej i przejście na opcję rezygnacji dla wszystkich w regionie.

Meta opóźniła także wypuszczenie swojej nowej platformy społecznościowej Threads w Europie ze względu na kwestie regulacyjne. Firma wydaje się być zaniepokojona nadchodzącą ustawą o rynkach cyfrowych, która uniemożliwia firmom ponowne wykorzystywanie danych osobowych użytkowników, w tym ich imienia i nazwiska oraz lokalizacji.

Kwartalne przychody reklamowe Meta Platforms od marca do czerwca poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, a pozostałe wpływy z platform społecznościowych koncernu - z 218 do 225 mln. Prawie połowa biznesu firmy przypada na USA i Kanadę - kwartalne przychody zwiększyły się tam z 13,25 do 14,42 mld dolarów. W Europie wzrosły z 6,45 do 7,32 mld dolarów,

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"