Informacje dotyczące nowych możliwości monetyzacji treści przez wydawców na Facebooku opublikował dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na rozmowy z pracownikami serwisu.
Zgodnie z nimi Facebook przygotowuje rozwiązanie, dzięki któremu czytelnicy treści pochodzących od konkretnych wydawców będą mogli w mobilnej aplikacji bezpośrednio z jej poziomu wykupić subskrypcję w określonym serwisie.
Na razie nie są znane bliższe szczegóły dotyczące projektu, choć według niepotwierdzonych zapowiedzi zostanie on wprowadzony do końca br. Mówi się też o tym, że z subskrypcyjnej opcji skorzystają wyłącznie media zamieszczające swoje materiały za pośrednictwem platformy Instant Articles.
Wśród rozpatrywanych możliwości wchodzi też w grę opcja pozwalająca użytkownikom na darmowy dostęp do treści przez określony czas, a dopiero później opłacenie dostępu do zasobów konkretnego wydawcy.

Przychód Facebooka sięgnął w I kwartale br. 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.











