Facebook pozywa nadawców fałszywych reklam. Zwrócił pieniądze właścicielom wykorzystanych kont

Facebook wniósł pozew przeciwko firmie i dwóm osobom prywatnym którzy przejmowali konta użytkowników platformy i wykorzystywali je do emitowania reklam podrabianych towarów. Serwis zwrócił pieniądze właścicielom kont wykorzystanych do niedozwolonych praktyk.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O krokach prawnych związanych z niedozwolonym zamieszczaniem reklam na platformie Facebook poinformował w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

Zgodnie z tymi informacjami Facebook wniósł pozew w stanie Kalifornia o naruszenie warunków i zasad zamieszczania reklam. Pozwani (dwie osoby i firma) nakłaniali do pobrania i instalacji złośliwego oprogramowania, co w efekcie umożliwiło oszustom złamanie zabezpieczeń kont użytkowników i wykorzystywanie ich do dystrybuowania fałszywych reklam promujących m.in. podrabiane towary i pigułki dietetyczne.

Według Facebooka pozwani wykorzystywali również wizerunki celebrytów aby skuteczniej skłaniać do kliknięcia w reklamę. W niektórych przypadkach posługiwali się też techniką maskowania celowo ukrywając za jej pomocą rzeczywisty adres łącza i wyświetlając jedną wersję strony docelowej reklamy w systemach Facebooka, a inną wersję użytkownikom.

Serwis informuje, że schematy maskowania są często wyrafinowane i dobrze zorganizowane, przez co osoby i organizacje stojące za nimi stają się trudne do zidentyfikowania i pociągnięcia do odpowiedzialności. W rezultacie nie było do tej pory wielu działań prawnych na tym polu.

Facebook zaznacza, że w tym konkretnym przypadku zwrócił pieniądze właścicielom kont reklamowych, które zostały wykorzystane do wyświetlania fałszywych reklam, a także pomógł je zabezpieczyć.

Firma zapowiada też dalsze prace nad wykrywaniem nieuczciwych zachowań na platformie, egzekucję istniejących zasad oraz wyciąganie konsekwencji wobec tych, którzy oszukują użytkowników i wykorzystują systemy maskowania.

W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online