Facebook przed Allegro i WP, YouTube i TikTok przyciągają na najdłużej (Mediapanel z kwietnia)

W kwietniu przeglądarkowy Facebook wyprzedził po względem liczby użytkowników platformy Allegro, Ringier Axel Springer Polska i Wirtualnej Polski, duży wzrost osiągnęło też OLX.pl. Aplikacja TikToka mimo niewielkiego spadku notuje zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel w kwietniu br. serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 29,08 mln użytkowników, czyli 96,71 proc. wszystkich internautów w Polsce, a każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund. Miesiąc wcześniej miały 28,94 mln odwiedzających, 96,55 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 21 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na YouTubie (jako stronie www i aplikacji mobilnej) liczba użytkowników miesiąc do miesiąca wzrosła z 26,34 do 26,85 mln, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 19 godzin, 3 minut i 25 sekund do 18 godzin, 18 minut i 43 sekund.

Facebook i Grupa OLX w górę, spadek Twittera

Na trzecią pozycję z szóstej awansował przeglądarkowy Facebook, na którym liczba internautów zwiększyła się z 22,04 do 23,42 mln, a przeciętny czas korzystania zmniejszył się z 4 godzin, 36 minut i 15 sekund do 3 godzin, 38 minut i 19 sekund.

Facebook wyprzedził Grupę Allegro (która zanotowała wzrost liczby użytkowników z 22,69 do 22,73 mln), Grupę Ringier Axel Springer Polska (spadek z 22,27 do 21,82 mln internautów) i Grupę Wirtualna Polska (w dół z 22,05 do 21,62 mln użytkowników).

O trzy pozycje w górę przesunęła się też Grupa OLX, w której liczba odwiedzających wzrosła z 18,6 do 21,86 mln, a średni czas spędzony przez odwiedzającego zmalał z godziny, 30 minut i 38 sekund do godziny, 17 minut i 19 sekund.

Z czołowej dwudziestki wypadł przeglądarkowy Twitter, który w marcu miał 10,81 mln użytkowników, a w kwietniu - poniżej 8,7 mln.

Z internetu korzysta 29,9 mln Polaków

W kwietniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,9 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - na 25,5 mln. Identyczne wyniki były miesiąc wcześniej.

grafika

WP.pl przed Onetem, Business Insider ze spadkiem

Google.com zanotowało w kwietniu 28,12 mln użytkowników oraz godzinę, 50 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania (wobec 27,95 mln odwiedzających oraz 2 godzin, 6 minut i 4 sekund średniego czasu korzystania w marcu), a Google.pl - 10,83 mln użytkowników oraz 31 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (miesiąc wcześniej było to 12,29 mln internautów oraz 32 minuty i 23 sekundy średniego czasu korzystania).

OLX.pl dzięki wzrostowi z 13,77 do 17,96 mln użytkowników awansowało o cztery miejsca. Onet.pl zanotował spadek z 18,07 do 17,35 mln odwiedzających i został wyprzedzony przez WP.pl, na której liczba internautów zmalała mniej, z 17,59 do 17,39 mln.

Business Insider Polska zanotował spadek liczby użytkowników z 11,02 do 9,51 mln, a Radiozet.pl - z 11,5 do 11,03 mln.

grafika

Netflix już z 5 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach serwisy i aplikacje Google’a zanotowały miesiąc do miesiąca spadek liczby użytkowników z 23,25 do 22,84 mln oraz średniego czasu korzystania z 2 godzin, 18 minut i sekundy do godziny, 56 minut oraz 57 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost z 9,15 do 11,31 mln odwiedzających (przy spadku przeciętnego czasu korzystania z godziny i 52 sekund do 44 minut i 33 sekund), przesuwając się w górę o dwa miejsca.

W przeglądarkowym Netfliksie liczba użytkowników zwiększyła się z 4,74 do 5,08 mln, a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał z 6 godzin, 3 minut i 38 sekund do 5 godzin, 36 minut i 20 sekund.

Natomiast przeglądarkowy Instagram zanotował spadek z 5,07 do 4,79 mln internautów, a Twitter - z 5,27 do 4,12 mln.

grafika

W przeglądarkowym YouTubie liczba użytkowników poszła w górę z 16,6 do 17,6 mln przy spadku średniego czasu korzystania z 8 godzin, 34 minut i 43 sekund do 7 godzin, 53 minut i 52 sekund.

Przeglądarkowy Facebook zanotował wzrost liczby odwiedzających z 15,51 do 16,38 mln i spadek przeciętnego czasu korzystania z 5 godzin, 47 minut i 35 sekund do 4 godzin, 36 minut i 11 sekund.

Z kolei na OLX.pl liczba internautów zwiększyła się z 7,92 do 9,55 mln, a średni czas korzystania zmalał z 50 minut i 35 sekund do 38 minut i 48 sekund.

grafika

14 godzin na YouTubie w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała w kwietniu 26,74 mln użytkowników oraz 4 godziny, 29 minut i 28 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, wobec 26,42 mln internautów oraz 4 godzin, 56 minut i 53 sekund przeciętnego czasu korzystania w marcu.

W tej drugiej statystyce zdecydowanym liderem jest YouTubie, na którym każdy z 24,72 mln użytkowników spędził średnio 14 godzin, 15 minut i 56 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 16,98 do 19,43 mln, natomiast przeciętny czas korzystania zmalał z 66 minut i 30 sekund do 61 minut i 3 sekund.

grafika

Na Google.com w mobile’u liczba internautów zmalała z 23,58 do 23,19 mln, a średni czas spędzony przez użytkownika wydłużył się z 27 minut i 58 sekund do 30 minut i 50 sekund. Facebook zanotował spadek z 17,59 do 17,14 mln odwiedzających oraz z 39 minut i 43 sekund do 34 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na OLX.pl liczba użytkowników poszła w górę z 10,79 do 14,76 mln, a średni czas korzystania - z 17 minut i 35 sekund do 24 minut i 19 sekund.

grafika

Aplikacje TikToka i Netflixa ze spadkami

Od wielu miesięcy czołową dziesiątkę aplikacji mobilnych tworzą te należące do Google’a i koncernu Meta. Aplikacja wyszukiwarki Google osiągnęła miesiąc do miesiąca wzrost liczby użytkowników z 25,06 do 25,32 mln, a średni czas korzystania zmalał z godziny, 50 minut i 16 sekund do godziny, 25 minut i 38 sekund.

W aplikacji YouTube’a liczba odwiedzających zwiększyła się z 23,49 do 23,77 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego spadł z 15 godzin, 3 minut i 57 sekund do 14 godzin, 27 minut i 26 sekund, a w aplikacji Facebooka liczba użytkowników wzrosła z 22,66 do 22,78 mln, a średni czas korzystania zmniejszył się 15 godzin, 28 minut i 10 sekund do 13 godzin, 51 minut i 39 sekund.

W tej ostatniej statystyce na czele w zestawieniu jest aplikacja TikToka, przy czym po miesiącach wzrostów jej wyniki zmalały: liczba użytkowników z 11,92 do 11,88 mln, a przeciętny czas korzystania - z 19 godzin, 13 minut i 19 sekund do 18 godzin, 43 minut i 17 sekund.

Natomiast w aplikacji Netflixa liczba użytkowników zmniejszyła się z 11,69 do 11,5 mln, a średni czas korzystania wydłużył się z 3 godzin, 38 minut i 50 sekund do 3 godzin, 59 minut i 10 sekund.

grafika

Wśród aplikacji objętych audytem w badaniu Mediapanel (czyli głównie należących do czołowych polskich wydawców) zdecydowanym liderem jest Allegro - w kwietniu skorzystało z niej 11,16 mln internautów, spędzając średnio godzinę, 28 minut i 34 sekundy. W marcu aplikacja miała 10,93 mln użytkowników oraz godzinę, 30 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Z kolei aplikacja Jakdojade zanotowała wzrost liczby odwiedzających z 2,44 do 2,6 mln oraz spadek średniego czasu korzystania z godziny, 21 minut i 55 sekund do godziny, 13 minut i 39 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"