We wpisie na blogu Facebook zaznacza, że testy dotyczą na razie wybranej grupy użytkowników korzystających z urządzeń z systemem iOS.
Nowa sekcja o nazwie Wideo została umieszczona w centralnym punkcie mobilnej aplikacji Facebooka. Według zapowiedzi mają się tam pojawiać rekomendowane przez serwis materiały filmowe dobrane dla użytkownika na podstawie jego zachowań na platformie oraz wcześniej oglądanych filmów.

Wśród dostępnych opcji jest także funkcja pozwalająca na szybkie zapisanie klipów i obejrzenie ich w późniejszym terminie oraz możliwość łatwego dzielenia się materiałami z innymi użytkownikami Facebooka.
Według zapowiedzi po zakończeniu testów nowa sekcja wideo pojawi się w pierwszej kolejności na platformie iOS, w dalszej przyszłości zaś w aplikacji przeznaczonej na Androida.

Prowadzone obecnie testy są kolejnym potwierdzeniem tego, że Facebook przywiązuje coraz większą wagę do treści wideo w swoim serwisie. W sierpniu wprowadził transmisje wideo w aplikacji Mentions, a we wrześniu zaoferował możliwość umieszczania w newsfeedzie klipów wideo zrealizowanych w technologii 360 stopni.











