Informacje na temat testów rozpoczętych przez Facebook pochodzą z nieoficjalnych źródeł, do których dotarł serwis Engadget. Według doniesień testy obejmujące na razie wąską grupę użytkowników w Irlandii i Hiszpanii polegają na udostępnieniu - oprócz znanego od dawna przycisku Lubię to - kilku dodatkowych opcji wyrażonych za pomocą emotikonów.
Nowe ikony mają pozwalać na wyrażenie takich uczuć jak miłość, radość, smutek, zdziwienie czy rozpacz. Są one widoczne na specjalnym pasku obok przycisku „Lubię to”, który pozostaje bez zmian wśród dostępnych narzędzi.
Według zapowiedzi opcja „Reactions” ma być dostępna zarówno pod postami umieszczanymi przez prywatnych użytkowników, jak i wpisami pochodzącymi ze stron czy od reklamodawców. Niezależnie jednak od wyboru określonego emotikona, w przypadku wpisów promowanych wszystkie kliknięcia będą zaliczane w Menedżerze reklam jako zwykłe polubienia.

Na razie nie wiadomo, kiedy funkcja Reactions zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom Facebooka. Jej wprowadzenie może być potwierdzeniem wcześniejszych zapowiedzi Marka Zuckerberga. W połowie września br. szef Facebooka potwierdził, że serwis przygotowuje się do wprowadzenia dodatkowych przycisków, które pozwolą na wyrażanie przez użytkowników emocji w sytuacjach, gdy tradycyjny przycisk Lubię to nie wystarcza, a w niektórych wypadkach wydaje się wręcz niestosowny.











