Facebook testuje w News feedzie wideo z włączonym dźwiękiem

Facebook rozpoczął ograniczone próby publikowania w Aktualnościach na kontach użytkowników plików wideo z domyślnie włączonym dźwiękiem. - To tylko jeden z wielu testów zmierzających do poprawienia jakości treści udostępnianych użytkownikom - wyjaśnia serwis.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook testuje w News feedzie wideo z włączonym dźwiękiem

Doniesienia o eksperymentach z dźwiękiem w plikach wideo prowadzonych przez Facebook pochodzą z serwisu Maschable, który opiera się na mailach od swoich czytelników.

Niektórzy internauci posiadający konta na Facebooku powiadomili, że w ich News feedzie publikowane pliki wideo pochodzące od znajomych lub marek mają domyślnie włączony dźwięk, choć do tej pory, zgodnie z polityką serwisu wszystkie treści wideo były wyciszone, a włączenie głosu wymagało działania użytkownika.

Wraz z wideo z włączonym dźwiękiem pojawia się przycisk pozwalający na wyłączenie go.

Problem polega na tym, że aby pozbyć się dźwięku w plikach wideo trzeba w każdym z nich używać wspomnianego przycisku lub wyciszyć dźwięk w ustawieniach swojego smartfona.

Z doniesień wynika, że z głośnym wideo na Facebooku zetknęło się na razie niewielu użytkowników serwisu, w większości pochodzą oni z Australii.

Facebook poproszony o wyjaśnienie intrygującej kwestii wideo z włączonym dźwiękiem przyznał, że rzeczywiście prowadzi testy nowej opcji, lecz dotyczą one jedynie bardzo ograniczonej liczby użytkowników.

- To próby w niewielkim zakresie, mają sprawdzić w jaki sposób użytkownicy odbiorą możliwość publikowania w ich News feedzie treści wideo wraz z dźwiękiem - wyjaśnia Facebook w komunikacie skierowanym do mediów. - Uczestnicy testów, którzy nie życzą sobie domyślnie włączonego dźwięku mogą wyłączyć go w konkretnym pliku lub w ustawieniach swojego konta. To tylko jeden z wielu testów zmierzających do poprawienia jakości treści udostępnianych użytkownikom - kończy oświadczenie Facebook.

Eksperymentując z domyślnie włączonym dźwiękiem w klipach wideo i oczekując reakcji użytkowników na ten krok Facebook prawdopodobnie chce poprawić sytuację reklamodawców, którzy na platformie zamieszczają treści filmowe.

Według danych z maja br. ok. 85 proc. treści wideo użytkownicy Facebooka oglądają z domyślnie wyłączonym dźwiękiem i rzadko decydują się na włączenie głosu. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci przyznawali wówczas, że dla reklamodawców może to stanowić problem, choć nie taki, któremu nie da się zaradzić za pomocą przemyślanej kreacji.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"