Informacje na temat prób prowadzonych przez Instagram dostarczył serwis TechCrunch opierając się na własnych źródłach w szefostwie aplikacji. Zgodnie z nimi testy są dopiero w początkowej fazie i ograniczone jedynie do wąskiego kręgu użytkowników.
Nowe narzędzie ma pozwalać osobom publikującym swoje wpisy w sekcji Instagram Stories na ich zamieszczanie także w komunikatorze WhatsApp, który podobnie jak Instagram należy do Facebooka.
Gotowe materiały (zdjęcia, grafiki i filmy) będzie można w prosty sposób opublikować na koncie użytkownika WhatsApp w formie nowego statusu widocznego dla innych użytkowników aplikacji.
Już wcześniej, w październiku ub.r. użytkownikom Instagrama ułatwiono publikowanie treści z sekcji Stories na ich kontach na Facebooku. Obecne próby związane z WhatsApp mają więc zapewne na celu silniejsze powiązanie ze sobą całego ekosystemu Facebooka, rozszerzenie grona odbiorców dla użytkowników Instagram Stories oraz zwiększenie ruchu przy publikowanych przez nich treściach.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.











