Facebook uprości Messengera, komunikacja pomiędzy użytkownikami ważniejsza od gadżetów

David Marcus, szef komunikatora Messenger przyznał że platforma jest przeładowana funkcjami, co utrudnia użytkownikom korzystanie z najważniejszych narzędzi. W 2018 roku Messenger ma przejść zmiany porządkujące aplikację i skoncentrować się głównie na szybkiej i wygodnej komunikacji pomiędzy internautami.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook uprości Messengera, komunikacja pomiędzy użytkownikami ważniejsza od gadżetów

O planach związanych z Messengerem w 2018 r. David Marcus poinformował na swoim blogu przypominając przy okazji niektóre statystyki dotyczące komunikatora.

Obecnie z Messengera korzysta miesięcznie ponad 1,3 mld użytkowników na świecie. W ub.r. za pomocą platformy wysłano z górą 500 mld emoji oraz 18 mld animacji w formacie GIF. Z kolei marki obecne na Massengerze prowadzą na nim komunikację z użytkownikami za pomocą ponad 200 tys. botów.

- W ciągu ostatnich dwóch lat zbudowaliśmy wiele nowych funkcji, które ostatecznie oddaliły od siebie użytkowników Messengera - przyznał Marcus. - Gdy byliśmy pochłonięci wprowadzaniem coraz to nowych opcji platforma stała się nimi zbyt zagracona. Dlatego w tym roku spodziewajcie się znacznego uproszczenia Messengera - zapowiedział Marcus.

Szef Messengera ujawnił, że w nadchodzących miesiącach wiele rozproszonych funkcji ulegnie konsolidacji, część zaś zniknie zupełnie, jednak Marcus nie określił precyzyjne które opcje zostaną wycofane.

Zgodnie z jego zapowiedzią komunikator zamierza powrócić do swojej pierwotnej funkcji polegającej na komunikowaniu użytkowników. Dlatego zespół tworzący Messengera zamierza postawić na komunikację w czasie rzeczywistym obejmującą m.in. live chaty czy łatwe przekazywanie sobie obrazów i filmów. Wśród nowości pojawi się m.in. możliwość publikowania materiałów w jakości 4K i narzędzia do lepszego wykorzystania możliwości aparatów i kamer wbudowanych w urządzenia przenośne.

Idea powrotu do korzeni przyświeca nie tylko szefostwu Messengera, ale także Markowi Zuckerbergowi w kontekście Facebooka. Ożywienie pierwotnej idei Facebooka jako platformy łączącej ze sobą internautów ma być jedną z najważniejszych przyczyn zmian w News feedzie, które Zuckerberg zapowiedział kilka dni temu.

Zuckerberg ujawnił, że w najbliższych miesiącach w Aktualnościach na najwyższych pozycjach pojawią się przede wszystkim treści pochodzące od znajomych czy rodziny użytkownika. Tym samym na widoczności stracą materiały publikowane przez firmy i wydawców, a o ich pozycji będzie decydował zmieniony algorytm Facebooka. W ocenie ekspertów z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl planowane zmiany mogą mieć poważne konsekwencje dla marek i wydawnictw, a ich walka o obecność w News feedzie stanie się dużo trudniejsza niż dotąd.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 miliarda dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 miliarda. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 miliardy.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"