Ogłaszając wprowadzenie funkcji Watch Party Facebook przyznaje, że wcześniej przez pewien czas testował ją w wybranych grupach w serwisie. Pozytywny odzew administratorów grup oraz ich członków skłonił Facebook do szerokiego udostępnienia narzędzia.
Watch Party pozwala administratorom grup na odtwarzanie filmów wideo i zaproszenie do projekcji wybranych użytkowników, którzy wspólnie w czasie rzeczywistym mogą oglądać nadawane treści. Podczas odtwarzania internauci mają możliwości pozostawiania na bieżąco komentarzy i kontaktu pomiędzy sobą.
Jak wyjaśnia Facebook Watch Party ma być kolejnym sposobem na budowanie przez grupy zaangażowania ich członków i wzmacnianie relacji pomiędzy użytkownikami.
Facebook zapowiada także, że niedalekiej przyszłości rozpocznie testowanie Watch Party w obrębie stron, które publikując filmy będą mogły zaprosić do ich oglądania konkretnych użytkowników.

W II kwartale 2018 r. Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów. Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 13,04 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 42 proc. w ujęciu rocznym.











