Facebook Workplace ma 7 mln użytkowników, ale przegrywa z konkurencją

Z platformy Workplace przeznaczonej do zdalnej pracy w firmach korzysta na świecie 7 milionów użytkowników - ujawnił Facebook. Koncern twierdzi, że podmioty używające tej usługi uznają ją za przydatne narzędzie, jednak w segmencie podobnych platform Workplace przegrywa walkę z konkurentami - Microsoftem i Slackiem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook Workplace ma 7 mln użytkowników, ale przegrywa z konkurencją

W październiku 2016 r. Facebook przedstawił oficjalnie przeznaczoną dla firm płatną usługę Workplace, znaną wcześniej jako Facebook at Work. Nowa platforma ma ułatwiać kontakty pomiędzy pracownikami jednej korporacji.

W kolejnych latach Facebook rozbudowywał Workplace, rok temu wśród nowości na platformie znalazły się Pokoje oraz narzędzie Live Producer.

Więcej użytkowników, za słabo dla konkurencji

Teraz Facebook ujawnił ostatnie wyniki dotyczące Workplace. Z danych tych wynika, że obecnie z platformy korzysta 7 mln płacących użytkowników, co oznacza wzrost o 40 proc. w porównaniu z majem 2020 r.

Ustami swojego szefa, Marka Zuckerberga firma podkreśla, że Workplace została stworzona początkowo z myślą o służbowych kontaktach w ekosystemie Facebooka, jednak z czasem stała się narzędziem wykorzystywanym przez wiele zewnętrznych firm, wśród których jest m.in. Spotify oraz Starbucks.

Z kolei Julien Codorniou, wiceprezes Facebooka odpowiedzialny za Workplace w rozmowie z CNBC zaznaczył, że platforma jest skutecznym narzędziem pomagającym w dostarczaniu sieciowych rozwiązań w wielu regionach, gdzie dostęp do nowoczesnych technologii jest z różnych powodów utrudniony.

Podane przez Facebook dane oznaczają, że firma przegrywa rywalizację z konkurentami w segmencie platform online dedykowanych zdalnej pracy. Według ostatnich informacji usługa Teams prowadzona prze Microsoft posiada obecnie 145 mln aktywnych użytkowników dziennie, zaś Slack w 2019 r. ujawnił, że z jego oferty korzysta każdego dnia 12 mln internautów.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld. Po publikacji tych wyników akcje koncernu zdrożały o 6,1 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia