Facebook wyznaczył Spark Foundry jako globalną agencję zajmującą się zakupem i planowaniem mediów. Przegląd, który wystartował w marcu, obejmuje wszystkie marki należące do koncernu Meta, w tym platformy mediów społecznościowych Facebook, Instagram i WhatsApp.
W początkowej fazie przetargu brały udział holdingi reklamowe Publicis Groupe, Havas, WPP i Dentsu. Dotychczas - od 2014 roku - obsługą mediową Facebooka zajmował się Mindshare (WPP/Group M), ale agencja wycofała się z przetargu w lipcu br.
Postępowanie koordynowała firma doradcza IDComms.
Według konsultanta ds. badań, firmy Comvergence, budżet mediowy Facebooka jest wart 750 milionów dolarów. Facebook zwiększył łączne globalne wydatki na reklamę w 2020 roku o 44 proc.. Pomimo pandemii było to 2,26 miliarda dolarów.
Spark Foundry odpowiada za planowanie i zakupy mediów, a także za „przywództwo w myśleniu strategicznym, innowacje w mediach, podejścia, narzędzia, technologie i operacje międzykanałowe”.

- Z przyjemnością ogłaszamy, że Spark Foundry będzie nowym globalnym partnerem w zakresie planowania mediów i zakupów w portfolio marek Meta - powiedziała rzeczniczka Facebooka. - Jesteśmy głęboko wdzięczni za współpracę z GroupM i Dentsu od 2014 roku i jesteśmy dumni ze wszystkiego, co wspólnie osiągnęliśmy. Chcielibyśmy również podziękować zespołom, które uczestniczyły w procesie przeglądu. Jesteśmy zaszczyceni, że mamy dostęp do tak wspaniałego talentu i dziękujemy za czas i zainteresowanie współpracą z nami - dodała.











