Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2018 roku 13,73 miliarda dolarów. To o 33 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (10,33 mld USD).
Przychód z reklam społecznościowego portalu wyniósł 13,54 miliarda dolarów, co oznacza wzrost także o 33 proc. w ujęciu rocznym. Urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 92 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 88 proc. w III kw. 2017 r.).
Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,14 miliarda dolarów, w porównaniu do 4,71 miliarda dolarów zysku w III kwartale roku 2017 (+9 proc.).

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec września br. wynosiła 2,27 miliarda - o 10 proc. więcej w skali roku. O 9 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal - do 1,49 miliarda. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.

- Nasza społeczność i biznes cały czas szybko rosną. Każdego dnia ponad 2 miliardy ludzi korzystają z co najmniej jednej z naszych usług - stwierdził Mark Zuckerberg, twórca i szef Facebooka.
Na swoim facebookowym profilu dodał także, że każdego miesiąca z Facebooka, WhatsAppa, Instagrama lub Messengera korzysta ponad 2,6 miliarda użytkowników.
Według analityków większy nacisk władz na ochronę prywatności i ostatnie skandale (m.in. z udziałem Cambridge Analytica) będą ograniczać tempo rozwoju firmy, ale raczej nie powstrzymają jej dominacji. Spółka będzie szukać większej monetyzacji swoich pozostałych usług - m.in. Instagrama i Stories, z których przychody już teraz rosną szybciej niż podstawowe usługi Facebooka. To najprawdopodobniej pozwoli utrzymać pozycję zdecydowanego lidera w branży mediów społecznościowych i stosunkowo szybko odrobić poniesione straty.











