Facebook z Messengerem mobilnym liderem społecznościowym w Polsce, Skype przed Instagramem, WhatsAppem i Snapchatem

Z Facebooka i Messengera korzysta mobilnie ponad połowa polskich posiadaczy smartfonów z Androidem, spędzając w aplikacji średnio po ponad 20 minut dziennie. Snapchat ma dwa razy mniejszy zasięg od Instagrama i WhatsAppa, ale przyciąga użytkowników na dłużej. Mało popularne są aplikacje Twittera i Ask.fm.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Facebook z Messengerem mobilnym liderem społecznościowym w Polsce, Skype przed Instagramem, WhatsAppem i Snapchatem

Według badania Mobience w maju br. z aplikacji mobilnej Facebooka skorzystało 60 proc. polskich użytkowników smartfonów z systemem Android, a z Messengera - 51 proc. Są to dwie zdecydowanie najpopularniejsze społecznościowe aplikacje mobilne w Polsce - miesięczny zasięg pierwszej został oszacowany na 7,9 mln użytkowników, a drugiej na 6,7 mln.

19 proc. internautów mobilnych ze smartfonami androidowymi korzysta na nich ze Skype’a, 12 proc. z Instagrama, a 11 proc. z WhatsAppa. W przeliczeniu na liczby użytkowników oznacza to, że Skype ma ich 2,4 mln, Instagram - 1,6 mln, a WhatsApp - 1,5 mln.

Snapchat zanotował zasięg wynoszący 6 proc., Twitter - 4 proc., a Ask.fm - 1 proc. Liczbę użytkowników pierwszej aplikacji oszacowano na 805 tys., a drugiej na 535 tys.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/snapchat-wedlug-polskich-marketerow-maly-zasieg-ale-duze-zaangazowanie-uzytkownikow-najlepszy-dla-marek-mlodziezowych ##

Ruch mobilny w zagranicznych serwisach i aplikacjach nie jest określany w realizowanym przez Gemius badaniu Megapanel, ponieważ do ich kodów źródłowych, inaczej niż w przypadku polskich stron, nie zostały dodane odpowiednie skrypty. Dlatego w wynikach badania podawana jest tylko ogólna liczba użytkowników i zasięg procentowy w oparciu o aktywności kilkunastu tysięcy internautów monitorowane na komputerach.

Jeśli chodzi o polskie serwisy i aplikacje, to w Megapanelu mierzona jest liczba krajowych odsłon mobilnych (bardziej szczegółowy pomiar ma zostać wprowadzony od początku przyszłego roku w badaniu Pl@net, które zastąpi Megapanel). Wśród stron na czele, tak jak w internecie stacjonarnym, są Onet.pl (miesięcznie ma prawie 500 mln krajowych odsłon mobilnych) i WP.pl (ok. 350 mln), a z serwisów społecznościowych najlepiej wypadają Fotka.pl (71 mln w kwietniu br.) i NK.pl (31 mln). Wśród aplikacji zdecydowanym liderem jest mobilny komunikator GG, który notuje miesięcznie ok. 700-800 mln krajowych odsłon mobilnych, ponad 10 razy więcej od zajmujących dalsze miejsca Open.fm, Gazeta.pl Live i Czateria.pl

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/interia-wyprzedzila-gazete-pl-w-mobile-u-liderem-allegro-z-gg-przed-wirtualna-polska-i-onetem-z-rasp ##

Badanie Mobience jest realizowane od jesieni ub.r. przez firmę Spicy Mobile na grupie ok. 2,5 tys. użytkowników, którzy na swoich urządzeniach mobilnych z systemem Android zainstalowali aplikację monitorującą aktywności. Przedstawiciele Spicy Mobile przekonują, że te wyniki są miarodajne dla całego segmentu mobilnego, z uwagi na dominujący udział w nim Androida (według danych Gemiusa na smartfonach i tabletach z tym systemem generowane jest ok. 75 proc. ruchu mobilnego w polskim internecie).

grafika

Według Mobience w maju br. „androidowy” użytkownik aplikacji mobilnej Facebooka korzystał z niej codziennie średnio przez 20:19 minuty, a z Messengera przez dwie i pół minuty.

Snapchat zanotował średni czas korzystania wynoszący 10:38 minuty, WhatsApp - 7:14 minuty, a Instagram - 5:49 minuty. Ask.fm i Skype przyciągali przeciętnego użytkownika mobilnego na prawie cztery minuty dziennie, a Twitter - na prawie trzy.

Dodajmy, że według badania TNS Polska z maja br. polski użytkownik smartfona korzysta z niego średnio przez dwie godziny i 50 minut dziennie, z czego mniej więcej dwie godziny przypadają na przeglądanie internetu.

grafika

Snapchat ma zdecydowanie najmłodszą grupę użytkowników - dwie trzecie z nich jest w wieku od 15 do 24 lat. Z tej grupy wiekowej pochodzi prawie połowa korzystających z Instagrama oraz po 30-36 proc. użytkowników pozostałych analizowanych aplikacji.

Najwięcej starszych użytkowników mobilnych posiada Skype - jedna trzecia ma 35 lat i więcej. W przypadku Snapchata udział tej grupy wiekowej wynosi jedynie 13 proc.

grafika

Spora część zagranicznych platform społecznościowych jest też dostępna jako serwisy i aplikacje desktopowe. W kwietniu br. na komputerach stacjonarnych Facebook zanotował 17,31 mln polskich użytkowników, Twitter - 2,72 mln, Instagram - 2,32 mln, Ask.fm - 1,77 mln, a Skype - 9,37 mln uruchomionych aplikacji (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). W analizie nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ to bardziej serwis wideo niż służący do komunikacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+