Facebookowy konkurs na jubileusz sieci Rosssmann to fejk. „To oszustwo, sprawę zgłosiliśmy do Facebooka”

Na profilu „Rossmann - Jubileusz 2017” na Facebooku pojawiła się informacja o konkursie sieci drogerii z okazji jubileuszu funkcjonowania marki na polskim rynku. Rossmann oświadczył, że akcja jest próbą oszustwa klientów. - Sprawę zgłosiliśmy już do przedstawicieli Facebooka i zostanie on usunięty – informuje nasz portal biuro prasowe drogerii.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Facebookowy konkurs na jubileusz sieci Rosssmann to fejk. „To oszustwo, sprawę zgłosiliśmy do Facebooka”

Sprawa zaczęła się w czwartek kiedy na profilu „Rossmann – Jubileusz 2017” w mediach społecznościowych pojawił się post informujący o konkursie dla klientów. - Miło nam poinformować, że w związku z tegorocznymi obchodami Jubileuszu naszego sklepu postanowiliśmy założyć fanpage i ogłosić konkurs - napisali w poście organizatorzy fejkowego konkursu.

W zabawie można było wziąć udział poprzez polubienie strony, udostępnienie posta oraz wpisania w komentarzu swojego imienia. Taka mechanika konkursu jest niezgodna z regulaminem Facebooka, mimo to w konkursie wzięło udział ponad 50 tysięcy osób w kilkanaście godzin. Jak informowali organizatorzy, do wygrania były darmowe zakupy w Rossmannie dla 10 osób oraz karty rabatowe.

Zrzut ekranu z profilu

Zrzut ekranu z profilu "Rossmann - Jubileusz 2017" / Facebook.com

Zwróciliśmy się z pytaniem do biura prasowego Rossmanna, czy sieć organizuje taki konkurs - nie było na te temat bowiem informacji ani na stronie internetowej marki, ani na jej oficjalnym profilu na Facebooku (takim z oznaczeniem niebieskim znakiem).

W odpowiedzi Rossmann zdecydowanie zaprzeczył, że taką zabawę organizuje. W oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji, biuro prasowe sieci stwierdziło, ze cała akcja jest oszustwem, a profil, na jakim była prowadzona - podszywa się pod Rossmanna. Po interwencji marki, post z konkursem zniknął z Facebooka. Profil „Rossmann - Jubileusz 2017” wciąż jednak istnieje.

- Oficjalny profil Rossmanna Polska na Facebooku znajduje się pod adresem: www.facebook.com/RossmannPL. Jest on oznaczony charakterystycznym niebieskim symbolem jako zweryfikowana strona. Tam prezentujemy nasze aktualne promocje, porady kosmetyczne i konkursy. Profil „Rossmann - Jubileusz 2017”  jest fikcyjny - to oszustwo. Sprawę zgłosiliśmy już do przedstawicieli Facebooka i zostanie on usunięty - tłumaczy w oświadczeniu biuro prasowe sieci Rossmann.

Przedstawiciele marki przestrzegają również przed konkursami w mediach społecznościowych, które wiążą się z opłatami - udział w oficjalnych akcjach marki są zawsze bezpłatne.

- Jednocześnie przypominamy, że wszystkie organizowane przez nas konkursy i promocje prezentowane są tylko i wyłącznie w gazetkach promocyjnych, magazynie "Skarb", na portalu internetowym, a także na oficjalnych profilach Rossmanna w mediach społecznościowych oznaczonych jako konta zweryfikowane. Udział w naszych akcjach i konkursach NIGDY nie wiąże się z jakimikolwiek dodatkowymi kosztami. Informacje o akcji rozdawania kart podarunkowych lub konkursy z koniecznością wysyłania płatnych SMS w grupach lub profilach podszywających się pod drogerie Rossmann są próbą oszustwa - informuje biuro prasowe Rossmanna.

Według badania Meaningful Brands agencji Havas Media, Rossmann należy do czołówki najbardziej cenionych polskich marek wśród konsumentów.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"