„Fakty” liderem programów informacyjnych. „Wiadomości” straciły 400 tys. widzów, a „Teleexpress” 550 tys.

W lutym br. nowym liderem oglądalności wśród programów informacyjnych zostały „Fakty”, które wyprzedziły „Teleexpress”. W minionym miesiącu „Wiadomości” straciły 400 tys. widzów, a „Teleexpress” 550 tys. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” liderem programów informacyjnych. „Wiadomości” straciły 400 tys. widzów, a „Teleexpress” 550 tys.
Justyna Pochanke, fot. tvn

„Fakty” w lutym 2017 roku oglądało średnio 3,43 mln widzów, co zapewniło TVN 22,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 3,21 proc. widzów (najmniejsza strata w zestawieniu), czyli 114 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 24,19 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,63 mln widzów, co przełożyło się na 24,24 proc. udziału. Było to o 1,99 proc. mniej, niż w lutym 2016 roku.

Na drugą lokatę spadł z kolei „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 14,05 proc. (557 tys. osób) do 3,41 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 34,08 proc. do 29,31 proc.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność zmalała o 11,61 proc. (400 tys. widzów) i w lutym 2017 roku wyniosła ona 3,04 mln osób. Z kolei udział serwisu wyniósł 19,40 proc. (rok wcześniej było to 22,33 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-luty-2017-liderem-polsat-traci-tvp1 ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,49 mln osób, po spadku o 3,66 proc. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w lutym br. oglądało 2,66 mln widzów, czyli o 3,32 proc. mniej, niż przed rokiem.

Wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 7,23 proc. do 1,57 mln widzów.

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lutym 2017 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 2,25 proc. do 1,23 mln oglądających. Z kolei najwięcej straciły tutaj „Wiadomości” - było to 15,01 proc. do 758 tys. widzów.

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele