„Teleexpress” dzięki emisji w TVP Info przed „Faktami”, ale bez jednej czwartej widzów w TVP1

W styczniu br. liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w czterech głównych stacjach były „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach względem analogicznego okresu rok wcześniej, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (971 tys. widzów) i „Wiadomości” (798 tys. osób). Jednak „Teleexpress” dzięki dodatkowej emisji w TVP Info miał wyższą łączną oglądalność od „Faktów”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Teleexpress” dzięki emisji w TVP Info przed „Faktami”, ale bez jednej czwartej widzów w TVP1
Rafał Patyra, Beata Chmielowska-Olech, Michał Cholewiński, fot. TVP

„Fakty” TVN w styczniu 2018 roku oglądało średnio 3,24 mln widzów, co zapewniło TVN 21,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,99 proc. widzów, czyli 206 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 22,78 proc. udziału. Było to o 7,15 proc. mniej, niż w styczniu 2017 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-styczen-2018 ##

Na drugie miejsce spadł „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmalała najbardziej w zestawieniu - o 25,28 proc. (971 tys. widzów). W styczniu 2018 roku wyniosła ona 2,87 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 23,77 proc. (rok wcześniej było to 31,12 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Teleexpressu” na antenie newsowej stacji w styczniu br. wyniosła 628 tys. osób, a udział - 5,20 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 3,50 mln widzów (31,12 proc. udziału). Było to i tak o 8,92 proc. mniej, niż „Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się o 24,09 proc. (798 tys. osób) do 2,52 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 20,66 proc. do 16,12 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 3,02 mln widzów, będąc i tak o 8,80 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-panoramy-i-teleexpressu-ogladaja-osoby-w-wieku-min-60-lat-fakty-i-wydarzenia-z-nieco-mlodsza-widownia ##

Oczko niżej znalazły się  „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,33 mln osób, po spadku o 10,45 proc. (272 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w styczniu br. oglądało 2,53 mln widzów, czyli o 9,35 proc. mniej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 18,65 proc. do 1,40 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W styczniu br. „Panorama” na obu antenach miała o 9,53 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-ogladalnosci-wiadomosci-i-teleexpressu-pomimo-rownoleglej-emisji-w-tvp-info-widzow-zyskala-panorama ##

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to właśnie „Panorama” jako jedyna pochwalić się mogła wzrostem. W tym ujęciu najwięcej straciły „Wydarzenia”, ale co ciekawe, spore spadki odnotowały również „Wiadomości” i „Teleexpress” (mimo że porównujemy dane oglądalności tych serwisów ze stycznia ub.r. tylko z głównej anteny z wynikami ze stycznia br. z dwóch anten).

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 9,27 proc. do 1,11 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 873 tys. osób (w dół o 15,84 proc.).

Również i w tym ujęciu zdecydowanie największe spadki zanotowały serwisy publicznej Jedynki: „Teleexpress” (31,03 proc.) i „Wiadomości” (29,89 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten również i tutaj wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Teleexpress” - było to 19,67 proc.

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele