Fałszywe wezwania do zapłaty abonamentu. KRRiT zawiadomi policję

W ostatnim czasie do mieszkań zaczęły docierać wezwania, nakazujące zapłatę “opłaty abonamentowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji”. KRRiT poinformowała, że to fałszywki i planuje zawiadomić o tej sprawie policję.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Fałszerze w swoich pismach posługują się nazwą nie istniejącej Agencji Komorniczej w Warszawie ul. J.P. Woronicza 89. Oddziału Przy Sądzie Okręgowym w Częstochowie. Pojawiają się w nich też nieistniejące sformułowania jak „opłata abonamentowa Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji” oraz „usługa Radiofonii i Telewizji”. Pisma zawierają wezwania do zapłaty, informując jednocześnie, że w razie nie zapłacenia wyszczególnionej kwoty, sprawa znajdzie się w sądzie, a dłużnik wpisany zostanie do Krajowego Rejestru Długów.

- Pismo jest fałszerstwem i nigdy nie zostało wysłane z upoważnienia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Krajowego Rejestru Długów ani Poczty Polskiej - informuje KRRiT. Katarzyna Twardowska, rzeczniczka Krajowej Rady, zapowiada, że sprawa fałszywych pism zostanie zgłoszona na policję.

grafika

Podobnego typu pisma fałszerze rozsyłali też rok temu. Podawali w nich informację, że 1 lutego 2013 roku abonament radiowo-telewizyjny został zastąpiony opłatą audiowizualną pobieraną od każdego gospodarstwa domowego, a obowiązek rejestracji odbiorników został zniesiony. W liście znaleźć też można było stawki rzekomej nowej opłaty, a w korespondencji znajdował się też blankiet do wnoszenia opłat na rzecz nieistniejącego Centrum Obsługi Finansowej. Sprawą również zajęła się policja po doniesieniu KRRiT (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii