Fani z reklam na Facebooku nie dają efektów?

Do takich wniosków dochodzi Derek Muller, właściciel fanpage’a Veritasium, który po wykupieniu reklam na portalu zanotował wzrost liczby fanów i równoczesny spadek zaangażowania.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Niewielka skuteczność reklamy na Facebooku ma w przeważającej mierze dotyczyć sytuacji, w których kampanie są adresowane do użytkowników z całego świata. Muller wysunął tezę, że wówczas klikają w nie internauci z krajów rozwijających się, których równie dobrze można pozyskać poprzez kupienie określonej liczby kliknięć. Stanowią oni większość pozyskanych w legalny sposób nowych fanów.

Należący do Mullera fanpage Veritasium zanotował znaczący przyrost fanów z m.in. Egiptu, Indii, Filipin i Pakistanu, którzy wykazywali znikome zaangażowanie. Łącznie 80 tys. fanów generowało zaledwie 1 proc. zaangażowania. Innym przykładem ma być amerykański Departament Stanu, który wydał 630 tys. dolarów na pozyskanie 2 mln nowych fanów, a w rezultacie zanotował ich zaangażowanie na poziomie 2 proc.

Sytuacji nie poprawiła jednak kampania adresowana jedynie do mieszkańców Kanady, USA, Australii i Wielkiej Brytanii. Wówczas fanpage zyskał kilkudziesięciu nowych fanów, z których część w przeszłości polubiła już setki lub nawet tysiące innych stron i nie wykazywała żadnego zaangażowania.

Co więcej, Muller jest zdania, że w przypadku posiadania dużej liczby fanów spada szansa na pojawienie się postów w newsfeedach osób, które wykazują większe zaangażowanie. W rezultacie administratorzy muszą płacić ponownie za możliwość dotarcia do wszystkich użytkowników obserwujących dany fanpage.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji