FedEx wprowadzi roboty SameDay Bot do szybkiego dostarczania przesyłek

Amerykańska firma kurierska FedEx zapowiedziała, że w lecie 2019 roku rozpocznie testy dostarczania niewielkich przesyłek za pomocą robotów o nazwie SameDay Bot. Autonomiczne urządzenia wyposażone w odpowiedni napęd będą zdolne do pokonywania schodów, w założeniach mają dostarczać towary tego samego dnia po ich zamówieniu przez internet.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Robot o nazwie SameDay Bot został opracowany przez FedEx we współpracy z firmą Deka Development and Research. Według zapowiedzi firmy w lecie br. rozpoczną się testy tych maszyn, które początkowo ograniczą się do wybranych obszarów w amerykańskim mieście Memphis.

SameDay Bot to autonomiczny robot, który jest zdolny do poruszania się w ruchu miejskim po chodnikach oraz do pokonywania przejść dla pieszych zgodnie z przepisami.

FedEx zaznacza, że maszyna jest wyposażona w odpowiedni rodzaj napędu, który pozwala nie tylko na poruszanie się po płaskim terenie, ale także na pokonywanie przez robota schodów. Dzięki temu urządzenie jest zdolne dostarczyć przesyłkę do odbiorcy mieszkającego na dowolnym piętrze.

grafika
grafika
grafika

SameDay Bot ma być przeznaczony do dostarczania niewielkich paczek tego samego dnia w którym zostało dokonane przez użytkownika internetowe zamówienie konkretnego produktu w sklepie.

FedEx podkreśla, że według badań 60 proc. odbiorców kupujących w sieci mieszka w promieniu trzech mil od sklepu w którym dokonywane są ich zakupy online. Dlatego SameDay Bot będzie właściwym rozwiązaniem w dostarczaniu do nich przesyłek.

Na razie nie wiadomo jak długo potrwają testy nowego robota i kiedy może on zostać wprowadzony jako kurier na szeroką skalę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały